הפגנה למען סגירת בתי הזיקוק בחיפה; מחאה באבו-כביר נגד הריסת בתים

ארגוני הסביבה החיפאים מזמינים את הציבור להפגנת תמיכה "בניקוי מפרץ חיפה מתעשייה פטרוכימית – המפעלים, מתקני האחסון ושינוע הדלקים". שתתקיים הערב (מוצ"ש), בשעה 20:30, בכיכר זיו בחיפה.

2018-10-20_171141

מהארגוני נמסר "אחרי שנחשפנו לנתונים הקשים של 20% עליה בחומרים מסרטנים מבתי הזיקוק (בז"ן)אחרי שנחשפנו לנתונים הקשים של משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן בהם חיפה מככבת במקום הראשוןאחרי פרסום מדד ההשפעה הסביבתית של משרד להגנת הסביבה לשנת 2017 בו נרשמה עלייה בהשפעתם של כלל מפעלי בז"ן ושלושה ממפעליהם עדיין בחמישייה הראשונהאנחנו דורשים מהממשלה ליישם את דו"ח חברת מקנזי בהקדם האפשרי ולפני פיזור הכנסת". עצרת המחאה תתקיים הערב בכותרת "אוהבים את מפרץ חיפה – סוגרים את בז"ן".

באותה שעה תתקיים הפגנה נוספת, של תושבי אבו כביר שבדרום תלאביב. ההפגנה תתקיים בסמוך לבית המעצר ברחוב בן צבי נגד הכוונה להרוס את בתיהם במסגרת הרחבת הפרויקט העירוני "פארק החורשות" שבסמוך. פעילי הרשימה "אנחנו העיר" קראו להצטרף אל התושבים במאבקם. גם סניף חד"ש תלאביב קרא להצטרף להפגנה, כבעבר. הפעילים מסרו "כי הבתים העומדים להריסה הם האחרונים מהכפר הפלסטיני שהיה קיים עד 1948".