העבודה עוזבת את האינטרנציונל הסוציאליסטי בגלל תמיכתו בתנועת החרם

מפלגת העבודה הודיעה אתמול (שלישי) לארגון האינטרנציונל הסוציאליסטי על השעיה וביטול צפוי של חברותה בארגון לאחר שנודע לה על ההחלטה לתמוך בחרם על ישראל. על כך מסר העיתון "אל האתיחאד".

ההחלטה להצטרף לבי.די.אס התקבלה בוועידת האינטרנציונל הסוציאליסטי שהתקיימה במטה האו"ם בג'נבה בעקבות הכיבוש הישראלי הממושך של השטחים הפלסטינים. האינטרנציונל דאג להזכיר כי מפלגת העבודה הישראלית היא חברה ותיקה באינטרנציונל הסוציאליסטי, עוד מימי מפא"י לאחר מלחמת העולם השנייה. במשך שנים אישים מהעבודה כיהנו כסגני נשיא של הארגון ביניהם יצחק רבין, שמעון פרס ואהוד ברק. כעת מהכנת בתפקיד חברת הכנסת לשעבר מהעבודה קולט אביטל. יצוין שאביטל פרשה מהעבודה ומייצגת כעת את מרצ אף היא חברה בארגון. גם אחד מראשי אש"ף, נביל שעת, מכהן באותו תפקיד.

2018-07-11_203452

חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפה ברגותי בעת דיוני ועידת באינטרנציונל הסוציאליסטי בג'נבה בה החולט להצטרף לתנועת החרם (צילום: האינטרנציונל הסוציאליסטי)

האינטרנציונל הסוציאליסטי הוא ארגון כלל עולמי של 140 מפלגות סוציאלדמוקרטיות, ביניהן מפלגות מרכזיות בארצות מערב אירופה שחלקן נמצאות בשלטון בארצותיהן ואחרות החזיקו בו בעבר וצפויות לחזור אליו. כאמור, מזכיר הבינלאומי של מפלגת העבודה, סגן יו״ר הכנסת ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני), שיגר בתיאום עם יו"ר המפלגה אבי גבאי, מכתב חריף במיוחד לראשי האינטרנציונל הסוציאליסטי ובו הודעה על השעיה.

בהחלטה שהתקבלה בוועידה נאמר כי לעם הפלסטיני הזכות להגדרה עצמית ולהקמת מדינתו בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ביוני 1967 ומזרח ירושלים כבירתה. עוד האינטרנציונל קורא למציאת פתרון לשאלת הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטת 194 של האו"ם.

עוד סוכם בישיבה לדרוש את הפסקת מפעל ההתנחלויות בשטחים הכבושים ואת שחרורם של כל האסירים הפלסטינים בייחוד של חברי האסיפה הלאומית הפלסטינית. כמו כן, הוועידה גינתה את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים והביעה תמיכה "בכוחות המתקדמים בישראל ובפלסטין".

לנוסח ההצהרה המלא (באנגלית):

http://www.socialistinternational.org/images/dynamicImages/files/ENG%20Palestinian%20Q.pdf