הסכם קיבוצי ראשון לעיתונאי 'טיים אאוט' ו'את'; ולעובדי ועידת התביעות

ארגון העיתונאים של ההסתדרות וועד עיתונאי "טיים אאוט" ו"את" חתמו השבוע על הסכם קיבוצי ראשון במגזינים ובאתרי האינטרנט של המו"ל יובל סיגלר. ההסכם מעגן לראשונה את תנאי העבודה בחברות אלו ומעניק לעובדים שורה של הטבות. בנוסף הוסדר בהסכם שינוי מבני בקבוצה, בה צפוי להיפתח בקרוב גוף תוכן נוסף אליו תוכל החברה להעביר עד שישה עובדים ממערכות טיים אאוט ואת, מבלי לפגוע בשכרם, לצד גיוס עובדים נוספים.

2018-06-13_201536

ההנהלה התחייבה במסגרת ההסכם לפעול לצמצום תופעת הפרילנסרים והעדפת העסקה ישירה של העובדים כשכירים במסגרת ההסכם הקיבוצי ועובדי החברות יקבלו עדיפות בקבלת תפקידים וקידומים. עד סוף השנה החברה תהיה רשאית לפטר עד שישה מעובדי מערכת אך עובדים שעזבו או פוטרו בשל צמצומים יקבלו עדיפות בקליטה מחדש למשך חצי שנה מפרישתם. במקרה של כוונה לפטר עובד בשל איהתאמה תינתן לו תקופת השתפרות בת חודש.

עובדים, בעלי ותק של ארבע שנים ויותר יהיו זכאים למשכורת אחת נוספת מעבר למגיע להם עלפי חוק כשיעזבו את החברה. הנהלת החברה התחייבה כי עד סוף חודש מארס 2019, היא לא תערוך פיטורי צמצום.

בהמשך למגמה של ארגון העיתונאים לעגן את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות במסגרת ההסכמים הקיבוציים, באופן שיחזק את מעמדם וחירותם של העיתונאים במערכות השונות, הוכנס להסכם סעיף האוסר על פגיעה בעיתונאים על רקע סירוב לפעול בניגוד לו. הנהלת החברות התחייבה לפעול בהתאם לו, והוא צורף כנספח להסכם. "חתמנו על הסכם טוב שנותן הטבות כלכליות לעיתונאים וגם מחזק את הביטחון התעסוקתי שלהם, ובהתאם לסטנדרט החדש שהצבנו בענף – הוא גם נותן מעמד משפטי לאתיקה העיתונאית ומגן על עיתונאים שפועלים לאורה", מסר שי אמיר, רכז איגוד מקצועי בארגון העיתונאים, הפועל כחלק מההסתדרות הכללית.

עוד קובע ההסכם החדש כי החל מתחילת 2019 יפתחו קרנות השתלמות לעובדים בעלי ותק של שנתיים ומעלה, עם הפרשת מעסיק בסך 5%. יוגדלו מספר ימי מחלת ילד לעשרה ימים ועובדים במשרה חלקית, שבמשך שישה חודשים נדרשו לעבוד בהיקף משרה גבוה יותר, יקבלו למפרע את התשלום על התנאים הסוציאליים. יובל הלפרין, יו"ר ועד עובדי "טיים אאוט", הודה לכל מי שסייע להשלמת ההסכם, "שיביא לשיפור תנאי העבודה והביטחון התעסוקתי במערכת טיים אאוט ואת".

כמו כן השבוע נחתם הסכם קיבוצי ראשון בוועידת התביעות המטפלת בהחזרת כספים לניצולי השואה. תנאי העסקתם של כ-100 עובדי הארגון, אשר אמון על הטיפול בתביעותיהם הכספיות של ניצולי שואה, יוסדרו לראשונה בהסכם אחיד. בין סעיפי ההסכם, שיביא לשיפור משמעותי בשכר העובדים ובתנאי העסקתם: תוספת שכר בגובה 5%, קרן השתלמות, הגדלת מכסת ימי החופשה וההבראה ועוד. יו"ר הוועד אלברט לוין מסר: "אני מברך על סיומו של המו"מ שכלל עליות ומורדות. ההסכם מאפשר לנו כעובדים לקבל הגנה קבוצתית על הזכויות שלנו ולהבטיח את עתידנו בארגון". יו"ר הוועד אלברט לוין: "אני מברך על סיומו של המו"מ שכלל עליות ומורדות. ההסכם מאפשר לנו כעובדים לקבל הגנה קבוצתית על הזכויות שלנו ולהבטיח את עתידנו בארגון".