הסכם קיבוצי ראשון בפלאפון ובקמהדע

תאגיד התקשורת פלאפון וחברת הביומד ליצור תרופות מתקדמות קמהדע הצטרפו למשפחת מקומות העבודה המאוגדים בהסתדרות בעקבות חתימה על הסכם קיבוצי ראשון. לאחר שההסתדרות והנהלת קמהדע חתמו על הסכם קיבוצי ראשוני שקובע תוספות שכר של 10% לעובדים. ההסכם, שהושג לאחר מו"מ לילי, שם קץ לשביתה שנמשכה כ-12 יום.

2013-12-18_200315

משמרת מחאה של עובדי קמהדע בפתח המפעל בעת השביתה – בשבוע שעבר (צילום: מרחב הנגב של ההסתדרות)

ההסכם, שנוגע לכ-200 עובדים במפעל, תקף ל-4 שנים וכולל תוספת שכר של 10%, הפרשות לקרן השתלמות של עד 7.5%, תוספת 10% לערך יום ההבראה, הפרשת 450 אלף שקל לנופש שנתי של העובדים, תקציב ספורט של 40 אלף שקל, שי לחגים בשווי כולל של 1,400 שקל כנהוג בחברה, ועוד. יו"ר ועד העובדים, משה ארוש, מסר כי "זהו רגע מרגש והיסטורי עבור עובדי המפעל. ההסכם הקיבוצי מאפשר לנו לייצר אופק תעסוקתי וכלכלי ואני מאמין שכעת כולנו נצא לדרך חדשה ונצעיד את המפעל לעתיד מזהיר".
ביום ג' בבוקר נחתם הסכם קיבוצי היסטורי בין ההסתדרות ועד עובדי פלאפון להנהלה החברה. כזכור, ועד עובדי פלאפון ניהל בשנה האחרונה מו"מ עם הנהלת החברה על תנאי ההסכם. ברק לוי, יו"ר ועד העובדים, מסר "מעמד החתימה מרגש מאוד. מעטים יודעים מה עבר על חברי הוועד בשעות ובימים ובלילות לפני החתימה. היינו שרויים במתחים ולחצים כבדים ובהחלט לא היה פשוט להגיע להישג הזה. מתחילת הייצוג אמרנו שאנחנו נדאג לעובדים של פלאפון ונדאג הן לאינטרסים של החברה והן לאינטרסים של העובדים. ההסכם הזה משקף את בדיוק מה שרצינו להגיע אליו". איתמר אביטן, סגן יו"ר ועד העובדים, הוסיף: "אני חושב שהמו"מ שהתנהל בינינו היה מו"מ אמיתי, שקוף וענייני. ההנהלה בראשותו של גיל שרון ניהלה מו"מ בצורה נאותה ויפה וזה ראוי לציון. כך צריך להיראות מרקם יחסי העבודה בישראל. מכאן אנחנו יוצאים לדרך חדשה וחוזרים להיאבק בשביל לשמור על מעמדנו בשוק הסלולר?".