הנכים הקימו מאהל מחאה מול הכנסת: דורשים השוואת הקצבה לשכר המינימום

ארגוני הנכים המתנגדים למתווה העלאת הקצבאות עליו סוכם עם נציגי ראש הממשלה הקימו אתמול (שני) מאהל מחאה מול הכנסת. נציגים השייכים לארגון "הנכים הופכים לפנתרים" וארגונים נוספים ניסו להיכנס למתחם הכנסת והתעמתו עם המאבטחים במקום. בארגונים מסרו כי הם מתכננים להמשיך במאבק בכבישים וברחובות המרכזיים בערים הגדולות.

את אוהל המחאה הקימו הנכים באישור המשטרה, למשך שבוע ימים כאות מחאה על כך "שממשלת ישראל מתעלמת מהנכים ולא מעוניינת לסיים את המשבר הקיים". זאת, אחרי שהכריזו הארגונים כי בכוונתם להחריף את המאבק: "החל מהבוקר נחסום מפעלים חיוניים, נמלים ושדות תעופה", הבטיחו במסיבת עיתונאים שקיימו ביום ראשון. אייל כהן העומד בראש הקבוצה "הנכים הופכים לפנתרים" קרא לראש הממשלה נתניהו לשבת איתם ולפתור את בעיית הנכים. "זאת לא דרכינו, אבל היא הדרך היחידה שנשארה", הדגיש.

2017-10-24_212526

כהן, הוסיף: "אנחנו מוחים בכוונה קרוב לכנסת כדי שח"כים יראו אותנו ויידעו שאנחנו פה. חלק מהאנשים ייכנסו לדיונים בכנסת, ואנחנו רוצים שחברי הכנסת יגיעו אלינו למאהל כדי שנוכל לדבר איתם ונדרוש לפתור את מצוקת הנכים".

יו"ר ארגון נכי הפוליו, יהודה דורון, הצטרף למחאה: "ניסינו לא להגיע למצב הזה שבו אנחנו צריכים להקים מאהל ולגייס את הנכים לתקופה בלתי מוגבלת עד שנקבל את התוצאה שאנו מצפים לה. המאהל הזה יהיה כתובת לנכים וממנו נמצא לפעולות בכל הארץ. יש לנו תוכניות לסגירת נמלי הים והאוויר, בתי הזיקוק ומקומות אסטרטגיים נוספים. בנוסף אנחנו מתכננים 'יום זעם' שבו הנכים בכל רחבי הארץ יסגרו את המקומות החשובים בעיר שלהם. יכול להיות שזו הדרך היחידה שנותרה לנו".

במקביל הפגינו אתמול ליד מאהל הנכים כ-120 עיוורים בדרישה להשוות את קצבת הניידות המיועדת לנסיעות והתניידות העומדת על 790 שקלים בממוצע לחודש, לקצבה הניתנת לנכי גפיים ועומדת על 2,364 שקל. השבוע תוגש עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור לאלתר את מה שהעיוורים מגדירים אפליה. מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן, אמר: "אנשים עם עיוורון נאלצים להישאר כלואים בבתיהם ולחיות בבדידות קשה כי אין להם כסף לצאת מהבית". אל המפגינים הצטרף ח"כ דב חנין מחד"ש – הרשימה המשותפת (ר' צילום).