המשטרה פינתה מאהל מחאה נגד אסדות גז בחוף דור למרות צו מניעה

עשרות שוטרים פשטו בשעות הבוקר (שלישי) על מאהל המחאה של ארגון "שומרי הבית" נגד אסדת הגז המתוכננת לקום מול חוף דור במועצה האזורית חוף כרמל. השוטרים פינו את הפעילים במקום, העמיסו את האוהלים והציוד שלהם על משאיות וסילקו אותם מהשטח ואף עצרו את אחד המפגינים. פעילים בארגון מסרו כי מדובר בפגיעה בזכותם הלגיטימית למחות ובמחטף של המשטרה, ואחת מהם אף כינתה את פעולות המשטרה "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית".

2018-07-17_200359

מאהל המחאה שפונה הבוקר על ידי משטרת ישראל (צילום: שומרי הבית)

פינוי המאהל התרחש בזמן שבית משפט השלום בחיפה הוציא בבקשה לצו מניעה שהגישו הפעילים נגד המשטרה. בשעה שהחלו השוטרים בפעולות הפינוי דן השופט אייל דורון בבקשה והחליט להיענות לעתירת הפעילים.

מארגון "שומרי הבית" נמסר: "אתמול בלילה הוגש באמצעות עו"ד אילן יונש צו מניעה לפינוי מאהל המחאה של שומרי הבית. ההודעה על הגשת הצו נמסרה למשטרת ישראל. קיווינו, שהמשטרה תפעל על פי דין ולא תפנה את המאהל בטרם ידון בבקשה שופט, אך התבדינו. לפנות בוקר הגיעו עשרות שוטרים, והחלו מיד בפינוי המאהל תוך הפעלת כוח, ולהעמיס את כלל הציוד במאהל על גבי משאיות".

בארגון כינו את הפינוי "מחטף" והוסיפו כי המשטרה "קבעה עובדות בשטח בטרם ניתן לשופט הזמן להחליט בבקשה". עוד מסרו ב"שומרי הבית" כי הם מקפידים על החוק ומצפים "ממשטרת ישראל ומחברת 'נובל אנרג'י' לפעול בהתאם לחוק בישראל" וכי הם "מצרים על כך שהמשטרה בחרה במסלול שבו בחרה והחלה בפינוי את המאהל שלא לצורך ובניגוד לדין".

בצהריים פרסם הארגון הודעה לפיה "היום בשעות הבוקר החליטה משטרת ישראל לקבוע עובדות בשטח והגיעה בכוחות גדולים על מנת לפנות את מאהל המחאה של שומרי הבית במאבק להרחקת אסדת הגז. זאת למרות שאתמול בערב מפקד מרחב מנשה התחייב בפני הצדדים לחכות להכרעת בית המשפט בנושא. הכרעה שהיתה אמורה להתקבל היום!
בנוסף, בקשה לצו מניעה לפינוי כבר היתה מונחת בפני בית המשפט מאמש.

גם לאחר שניתן צו המניעה ע"י שופט הבוקר בשעה 7:20, המשיכה המשטרה בהריסת המאהל ובפינוי האזרחים, תוך ביזוי בית המשפט. האם הבוקר הוכח כי הריבון האמיתי במדינת ישראל הוא נובל אנרג'י ויצחק תשובה? האם המשטרה פועלת בשירותם? למה בעצם יצחק תשובה מעסיק שני מפכ"לים בדימוס? זהו בוקר עצוב אך גם תחילתה של הגאולה. לאחר שנרחיק את האסדה נתחיל לבנות את המדינה האהובה והיקרה שלנו מחדש, כפי שתמיד חלמנו עליה: מדינה ששמה בראש מעייניה את אזרחיה, את בריאותם ואת בטחונם".

עוד נמסר "אנו קוראים לכל תושבי מדינת ישראל להגיע אל מאהל המחאה שלנו! זו תהיה התשובה המוחצת לכל אלו שחושבים שיוכלו לשדוד מאתנו את המדינה.
שימו בווייז: 'עיר האהלים שומרי הבית', 500 מטר צפונית למחלף זכרון על כביש החוף. כניסות מפרדיס, תחנת הדלק ליד מחלף זכרון ומכביש הגישה לנחשולים. הביאו שמשיות, מים, אוכל ושק שינה. נדגיש שוב שמאהל המחאה הוקם בצמוד לשטח העבודות ולא פולש לשטח שהוקצה לחברת נובל אנרג'י. קיבוץ מעיין צבי המחזיק בקרקע, כמו גם המועצה האזורית חוף הכרמל תומכים בקיום מאהל המחאה במקום".