המפלגה הקומוניסטית המצרית קוראת להחרים את הבחירות לנשיאות

המפלגה הקומוניסטית המצרית קוראת להחרים את הבחירות לנשיאות. "שבנו למשטר הרודני שהיה קיים עד ינואר 2011", נאמר בהודעה שפרסמה הלשכה הפוליטית בסוף השבוע.

יצוין שלאחר שסילק את כל יריביו האמתיים מהמרוץ, השיג השבוע נשיא מצרים הגנרל עבד אלפתאח אסיסי את מועמד הבובה שיתמודד מולו בבחירות בחודש מארס. מוסא מוסטפא מוסא, מנהיג המפלגה הליברלית אלרד התומכת בנשיא, נרשם ברגע האחרון וישמש כאליבי לניצחונו הצפוי של הגנרלנשיא.

2018-02-03_205330

פעילי קומוניסטים בהפגנת ה-1 במאי במרכז קהיר (צילום: המפלגה הקומוניסטית המצרית)

כל המועמדים שעשויים היו לאתגר את אסיסי, שמשליט שלטון דיכוי במצרים מאז הפיל את שלטונו של מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", ב-2013, סולקו מהדרך. הבולט שבהם היה הרמטכ"ל לשעבר סאמי ענאן, שהכריז כי ירוץ מול מי שהיה רמטכ"ל בעצמו, עד שנחטף בלב הבירה בטענות משונות, האשים אותו הצבא בכך שעבר על החוק כשהגיש את מועמדותו על אף שהוא עדיין בשירות פעיל. מאז, נעלמו עקבותיו והקמפיין שלו בוטל.

אסיסי, שחיסל את האופוזיציה הלגלית בארבע וחצי שנות שלטונו, נותר כמעט לבדו. עבור המשטר, הנתון תחת ביקורת תמידית של ארגוני זכויות אדם, בחירות עם מועמד יחיד הן תסריט בעייתי מדי. ולכן, ברגע האחרון אורגנה ריצתו של מוסא, שבכלל הביע בעבר תמיכה בהמשך כהונתו של הנשיא הנוכחי.

בין ה-26 ל-28 במרץ יתקיימו בחירות לנשיאות, בפעם השלישית מאז הפלת הנשיא חוסני מובארק ב-2011. ואולם, בניגוד למערכת הבחירות הראשונה, שבה נבחר מורסי, בזו הקודמת ובזו הנוכחית סימן השאלה היחיד הוא כמה אחוזים בודדים יקבל יריב הבובה של הנשיא.

בהודעה שמסרו הקומוניסטים נאמר כי "שבנו לעידן שהיה קיים בטרם פרצה המהפכה העממית בינואר 2011. המשטר מנסה למחוק את הישגי העם המצרי ששילם מחיר כבד במאבקו למען דמוקרטיה וצדק החברתי". לדברי הקומוניסטים "המשטר פעל רבות כדי להשתיק את קולו של העם, להצר על הפעילות הפוליטיתה אופוזיציונית, לפרק את האיגודים המקצועיים ולאסור על קיומם של ארגונים לאממשלתיים רבים". עוד הם תקפו את חוקי החירום הנהוגים כעת בארצם – "כתוצאה מכך שההמונים המצרים ייעדרו מהקלפי בבדיחה השלטונית שהוגדרה 'בחירות הנשיאות'. יחד עם מיליונים רבים, אנו קוראים להחרים את הבחירות".