המחאה התחדשה עם הכרזתו של נתניהו על ביטול מתווה הפליטים; ח"כ חנין: להמשיך במאבק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שלישי) בצהריים על ביטול המתווה לפתרון שאלת הפליטים שהציג אתמול בשעות אחה"צ. לדבריו "ביממה אחרונה שמעתי בקשב רב הערות רבות על ההסכם ולאחר שערכתי מאזן מחודש של היתרונות והחסרונות, החלטתי לבטל את ההסכם". נתניהו ציין כי "אנחנו נמשיך לפעול בנחישות למצות את כל האפשרויות העומדות לרשותנו להוצאת המסתננים ובמקביל נמשיך לחפש פתרונות נוספים".

2018-04-03_194611

מפגינים נגד הגירוש, הבוקר, ליד משרד הפנים בתלאביב (צילום: זו הדרך)

בעקבות הפליקפלאק של נתניהו, קרא הבוקר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) להמשיך את המאבק ואמר: "התלהמות הקיצונים ותרגילי נתניהו לא יכולים לשנות את העובדות שהתבררו היום אי אפשר לגרש בכוח את מבקשי המקלט כי פשוט אין לאן. ולכן הדרך היחידה נותרה: פיזור וקליטה של מבקשי המקלט ושיקום אמיתי של דרום תל אביב".

עם פרסום דבריו של נתניהו בסמוך לחצות, התארגנו הפעילים נגד הגירוש לחידוש המערכה. הבוקר, כ-150 מפגינים קראו ליד משרד הפנים בקריית הממשלה בתל אביב: "תושבות ופליטות מסרבות להיות אויבות", "כל אדם הוא אדם, אין הבדל בין דם לדם" ו"זכויות אדם לכולם". הם אחזו בשלטים שעליהם נכתב "האם אנחנו ב-1939? " ו"מדיניות אחראית לתושב ולפליט". מונים אהרון, מבקש מקלט מסודאן, אמר בהפגנה: "אני אופטימי שההסכם עם האו"ם ייצא לפועל. וזה בגללכם. בגלל ההתעוררות של החברה הישראלית הנפלאה. זה הקול היחיד שהממשלה מקשיבה לו. ההסכם הזה נעשה בגלל הלחץ הציבורי שלכם, של הישראלים. כל עוד שאתם כאן ומשמיעים את הקול שלכם אני אופטימי. תודה רבה לכם, תמשיכו לעמוד איתנו, אנחנו זקוקים לכם".

באותה שעה כמאה מבקשי מקלט ופעילים נגד הגירוש הפגינו ליד משרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים קראו: "כל אדם הוא אדם, אין הבדל בין דם לדם" ,"הכרה בפליט זו חובה מוסרית" ו"זכויות אדם לכולם". גם בחיפה, ליד ביתו של שר האוצר משה כחלון נערכה הבוקר הפגנה של הפעילים נגד הגירוש.

סרטונים של הטלוויזיה החברתית על ההפגנה שנערכה הבוקר בתלאביב:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=jSlqpvXCaRU

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=27ogLS40G6c