האיגוד לרפואת ילדים: רפורמת סימון המוצרים בענף המזון לא מספקת

איגוד לרפואת ילדים אמרו היום (רביעי) כי רפורמת סימון המזון שמוביל משרד הבריאות, לפיה על חברות המזון לסמן את מוצריהן כדי להזהיר את הציבור בדבר ערכים תזונתיים בעייתיים במוצרים היא "מרכיב חלקי בלבד ובלתי מספיק בדרך לתזונה נכונה". לדברי ראשי האיגוד, פרופ' שי אשכנזי ופרופ' צחי גרוסמן, "עד שלא יתוקן בחקיקה סטטוטורית נושא הפרסום של מזון מזיק – מהלך המדבקות לא יצלח". לטענתם, הרפורמה לא מטפלת בנושא החינוך לתזונה נכונה כבר מגיל הילדות, ושבלעדיו, הם טוענים, "לא תושג כל מהפכה לטווח ארוך".

הבוקר נכנסו לתוקפה רפורמת סימון המזון המזיק, שמחייבת סימון של מוצרי מזון ומשקאות המכילים כמויות גדולות של נתרן, סוכר או שומן רווי. הרפורמה שהוביל משרד הבריאות יוצאת לדרך אחרי מאבק איתנים של חברות המזון והמשקאות, שניסו לטרפד בכל כוחן את היוזמה שמציגה את התעשייה במערומיה ואילצה אותה להשקיע סכומים עצומים בשיפור מוצריה.

אחת ההצלחות הגדולות של בעלי מפעלי המזון הייתה דחיית כניסתה לתוקף של הרפורמה מדצמבר 2017, לאחר שטענה כי התקנות, שאושרו בכנסת כבר בדצמבר 2017, צריכות להיכנס לתוקף רק בתחילת 2020 — בשל "חוק איילת שקד", שקובע כי כל שינוי בסימון מזון ייכנס לתוקף רק כעבור שנתיים מסוף השנה שבה התקבל.