דב חנין נפרד מהכנסת: 'תמצאו אותי מעכשיו ברחובות, בשכונות ובמחאות'

ח"כ דב חנין (חד"ש) מחברי הכנסת הפעילים ביותר ולשיאן החקיקה. במהלך תקופת כהונתו הצליח למרות שהיה באופוזיציה, להיות מעורב ביותר מ-100 הצעות חוק, שיזם וקידם. בשיחה שפורסמה אמש (רביעי) ב"גלובס" הוא סיכם את כהונתו.

2019-04-04_211642

ח"כ דב חנין (צילום: הכנסת)

"כן, לצערי נחשפתי בכנסת לקשרי הוןשלטון המשפיעים על החקיקה והמדיניות ועומדים לפני האינטרס של האזרחים בנושאים שונים. נחשפתי לשחיתות, ולשיח גזעני ומסית שבא על חשבון דיון רציני ומעמיק בבעיות האמיתיות של האזרחים", מסר לעיתון. לדבריו, "העברתי כ-100 חוקים המגנים על זכויות אדם, זכויות עובדים, נשים, בעלי מוגבלויות, ילדים, להט"ב, על הסביבה ועל הבריאות של אזרחי ישראל, חוקים המקדמים את השוויון הכלכלי והחברתי. נאבקתי על דיור חברתי, על שיקום מערכת הבריאות הציבורית, בלמתי חקיקה אנטי דמוקרטית, ונאבקתי למען שוויון האוכלוסייה הערבית ולמען סיום הכיבוש ופתרון של שלום צודק. אפשר להשפיע כח"כ ולא רק כשר, ואפילו ממפלגה קטנה באופוזיציה. מי שמעוניין לעבוד, וגם יודע לעבוד נכון, יכול להשפיע מאוד בתור חבר כנסת".

חנין סבור שהבעיה הכי בוערת בישראל היא מדיניות כלכלית ניאוליברלית, "שמעשירה את העשירים ומעמיקה את אי השוויון ומביאה לגסיסה איטית של רשתות הביטחון החברתיות. כמעט בכל יום בכנסת הייתה לי הזכות הגדולה והמרגשת לפגוש אנשים ברגעים קריטיים של מאבקים על חייהם, ולעזור, לתת עצה, לתת קול, לתת אוזן קשבת והכוונה. התרגשתי מזה בכל בוקר מחדש ובסוף כל יום עבודה".

על פועלו בעתיד אמר חנין ל"גלובס": "אני מעוניין להתפנות לעשות יותר פוליטיקה, מלמטה. לבנות כוח אזרחי, לסייע במאבקים ובחיבורים ביניהם, להחזיר לאנשים את האמונה בכוח שלהם להתארגן ולשנות. אני חושב שהשינוי שצריך לעשות כאן הוא עצום, והעבודה בכנסת היא חשובה אבל תופסת את כל שעות היום, ואת כיוון הספינה קשה לשנות משם. תמצאו אותי ברחובות עם כל מי שיצא להיאבק, בשכונות ובערים בשיחות עם המיואשים, בחשיבה עם כל מי שעסוקים בעשייה על איך נבנה כאן מקום טוב, שוויוני וצודק יותר".