גם נתניהו ולפיד: ראשי הימין נוהרים להסתה נגד סגן ראש העיר חיפה רג'א זעאתרה

ראש הממשלה התייחס הבוקר (ראשון) להסתה נגד המינוי של סגן ראש עיריית חיפה ומזכיר חד"ש בעיר רג'א זעאתרה: "ניסיתי לתפוס הבוקר את ראש עיריית חיפה עינת קליש כדי לבקש ממנה לבטל את מינוי סגן ראש העיר שתומך בחיזבאללה וחמאס אני מקווה שהיא תיענה לבקשה." יצוין שגם יו"ר יש עתיד, ח"כ  יאיר לפיד, הצטרף להסתת הימין ואמר "המחנה הציוני צריך להורות לעינת קלישרותם לבטל מיד את ההסכם הזה שמחבר אותם לגרועים שבשונאי ישראל".

על כך הגיב בצהריים זעאתרה ואמר "אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים. נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר ישבו בכלא".

2018-12-09_204102

רג'א זעאתרה (צילום: אל אתיחאד)

היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת הודיע אמש לשר הפנים אריה דרעי, כי שמבדיקת דבריו של חבר מועצת עיריית חיפה מחד"ש העומד להתמנות לסגן ראש עיר בשכר, עולה כי זעאתרה הכחיש הטענות נגדו. מנהיג ש"ס, השר דרעי, הנחה שלא למנות את זעתרה בשל "דברי תמיכה שלו בחיזבאללה ובחמאס". בעקבות כך, הורה השר דרעי למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לקיים בדיקה מקיפה בנוגע לטענות נגד זעאתרה ובסיומה, יפנו ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שיחליט האם בסמכות השר דרעי למנוע תשלום שכר לזעתרה אם ימונה לסגן ראש עיר.

על כך אמר זעאתרה: "שר הפנים הוא איש השלטון אך כנראה שהוא לא בדק את החוק. הוא ראשי לאשר שלא לאפשר מתן שכר לסגן בחיפה אך אנחנו לא דרשנו שכר. אני מוכן להיות סגן גם ללא שכר. הוא מעוניין לעשות סיפור פוליטי מהמינוי שלי אך אני לא מוכן לא על הגב שלי נבחרתי בבחירות דמוקרטיות למועצת העיר חיפה על פי חוק. אייצג את תושבי העיר ערבים ויהודים למען חיים בכבוד, שותפות אמת, צדק חברתי וחלוקתי וניקיון כפיים. נבחרתי בזכות ולא בחסד. אני חייב רק לבוחריי והם אשר יבחנו וישפטו את תפקודי ומעשיי. אני מתכוון לייצג אותם ולעבוד למענם עם או בלי שכר. עם או בלי תעודת כשרות מאביר איכות השלטון אריה דרעי, מיאיר לפיד ומהספסלים האחוריים של הליכוד וישראל ביתנו".

בימים האחרונים קיבל זעאתרה הודעות תמיכה רבות. כפי שפורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד", יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר שניסיון ההדחה "הוא נדבך נוסף בהתקפה נגד המרחב הדמוקרטי ונגד תושביה חיפה הערבים והיהודים הדמוקרטיים. בשעה זו יש לחזק את שותפות היהודיתערבית המבוססת על שוויון, דמוקרטיה ושלום".

גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) גינה אמש את הסתת הימין וכינה אותה "קמפיין גזעני ואלים המזכיר את ההסתה החשוכה נגד מיעוטים באירופה במחצית הראשונה של המאה ה-20". הוא בירך את ראשת העיר קלישרותם "על ההחלטה האמיצה" וקרא לכל התושבים היהודים והערבים בחיפה "לשמור על החיים המשותפים למען עיר דמוקרטית וסובלנית".