בתום ספירת הקולות בבחירות לפרלמנט הנפאלי: ניצחון למפלגות הקומוניסטיות

רוב אזרחי נפאל נתנו את קולם ל"חזית השמאל", איחוד של המפלגה הקומוניסטית (המפלגה המרקסיסטיתלניניסטית המאוחדת) והמפלגה הקומוניסטית של נפאל (מרכז מאואיסטי). כך פורסם בעיתוני קטמנדו עם תום ספירת הקולות בבחירות לפרלמנט (28.12).

הבחירות נערכו אמנם בסוף נובמבר 2017 ונמשכו עד תחילת דצמבר, אך רק כעת פורסמו התוצאות, שהן סופיות אך לא רשמיות. מפלגת השלטון היוצאת, מפלגת הקונגרס הנפאלי הפרוהודית והימנית, מסרבת להכיר בתוצאות ובאובדן שלטונה.

2018-01-01_194216

פעיל קומוניסטי נפאלי תולה כרזות בעת מערכת הבחירות האחרונה (צילום: הומניטה)

יותר מעשור לאחר שנסתיימה הלחימה בין המורדים המאואיסטים לבין כוחות הביטחון המלוכניים והפיכת המדינה לרפובליקה, מאמינים הנפאלים כי תוצאות הבחירות (הראשונות מאז 1999) ישלימו את המסע הארוך של המדינה ממונרכיה לרפובליקה פדרלית.

הבחירות התקיימו בשני סבבים. הראשון נפתח ב-29 בנובמבר והשני ב-7 בדצמבר. במהלכם, נבחרו יותר מ-800 נציגים למועצות המקומיות ולפרלמנט. פרשנים פוליטיים מעריכים כי זהו המפגן הדמוקרטי הגדול ביותר שידעה נפאל אי פעם.

מתוצאות הבחירות עולה, כי המפלגה הקומוניסטית זכתה ב-121 מושבים בפרלמנט. מפלגת הקונגרס ב-63, המפלגה המאואיסטית ב-53, ושתי מפלגות המייצגות מיעוטים אתניים והמגדירות עצמן סוציאליסטיות (ג'נטה והפורום הפדרלי) זכו יחד ב-35 מושבים. כעשרים מפלגות ותנועות נוספות שלקחו חלק בבחירות לא השיגו כלל ייצוג בפרלמנט. על מנת להרכיב את הממשלה, עשויות לשלב ידיים שתי המפלגות הקומוניסטיות, שבעבר היו יריבות מרות ואף להתאחד בקרוב במפלגה אחת.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב