בעקבות פרסום המלצות המשטרה אלפיים איש קראו בת"א: 'ביבי הביתה'

אלפיים בני אדם השתתפו בצהריים (שישי) בהפגנה ה-65 נגד השחיתות השלטונית בכיכר הבימה בתל אביב. ההפגנה, שנערכת הפעם ביום שישי במקום מוצאי שבת, נערכה לאחר פרסום המצלות המשטרה שקבעו כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד בתיקים 1000 ו-2000.

במהלך ההפגנה המפגינים השמיעו את ההקלטה של נתניהו כשהוא קורא לראש הממשלה לשעבר אולמרט להתפטר מתפקידו בתקופה שכיהן. בנוסף קראו לנתניהו להתפטר וכינו אותו "אפס" וצעקו סיסמאות: "הממשלה חייבת ליפול", "המדינה שלנו ולא של נתניהו" ו"ביבי הביתה".

 2018-02-16_171641

מפגינים נגד נתניהו, בצהריים, בכיכר הבימה (צילום: חדר מצב)

בהפגנה הונפו שלטים הקוראים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לזרז את הטיפול המשפטי בענייניו של ראש הממשלה. בין היתר נכתב על השלטים "ביבי נבצרות עכשיו", "מושחתים הביתה", "שלטון העם ולא שלטון ההון" "ביבי בחקירות סכנה לישראל" ו"מטאטאים את המושחתים". עוד הונפו הכרזות האדומות של חד"ש בהן נכתב "כשהממשלה נגד העם העם נגד הממשלה".

הסופרת דורית רביניאן אמרה בעצרת: "מי שמנהיגים את הישראלים לא יכולים לחבר לתקווה וכוח שיהווה נוגדנים להיחלשות הערבות ההדדית. התכנים העיקריים שהנהגת ישראל מקדמת הם תכני חרדות והפחדות, קריצת הקומבינה, תגרנות. הם אינם מנהיגים של ממש ובוודאי לא של עם במצב תועה דרך וזקוק להם. זיכרונם ההיסטורי, חזונם ומה שבאמת אכפת להם ממנו מתקיימים ברווח הזהיר שבין שתי חקירות של היועץ המשפטי לממשלה".

השופט בדימוס עודד אליגון הוסיף בהפגנה: "שלשום בלילה היה לי חלום נורא שגרם לי להקיץ משנתי שטוף זיעה, מפוחד ומבוהל, ממש מבועת. חלמתי שביבי חזר להיות ראש הממשלה שלנו". לדברי אליגון, "אפילו הדמיון הפרוע שלי לא מסוגל לחזות בוודאות מה צפוי לנו מהזוג המלכותי שלנו כאשר ייאלץ בסופו של דבר לפרוש מבית ראש הממשלה. והרי כולנו יודעים שמתישהו זה חייב לקרות אם בדרך הטובה של התפטרות מבחירה ואם בעקבות הרשעה בפלילים". הוא הקדיש חלק ניכר מנאומו לביקורת על רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. לדבריו, אם נתניהו היה ראש האופוזיציה היה מאשים את ראש הממשלה ב"בגידה".