בעקבות ההפגנות ההמוניות ובלחץ הפיקוד העליון: התפטר נשיא אלג'יריה

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה התפטר הלילה (שלישי) מתפקידו – כך דיווח הבוקר העיתון "אל ווטאן" היוצא לאור האלג'יר. בכותרת הראשית של העיתון נאמר "הנשיא התפטר בעקבות לחץ הצבא". ההודעה על ההתפטרות הגיעה לאחר שבועות של הפגנות ענק שקראו לפרישתו של הנשיא החולה בן ה-82, שמכהן בתפקיד זה שני עשורים. עם זאת המפגינים הבהירו כי הם מעוניינים בשינוי כל מבנה הכוח באלג'יריה.

2019-04-03_201517

מיליון איש יצאו לרחובות אלג'יר בשבת האחרונה כדי לדרוש את התפטרותו של הנשיא (צילום: אל ווטאן)

 

בשידורי הטלוויזיה הממלכתית נראה בוטפליקה, שברירי ולבוש בגלימת חורף מסורתית, מעביר את מכתב ההתפטרות לראש המועצה החוקתית. בחדר היה נוכח גם יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, עבד אל-קאדר בן סאלח, שאמור לשמש הנשיא הזמני ב-90 הימים הקרובים עד לעריכת בחירות חדשות. "עשיתי את הצעד הזה כדי לסיים את הריב הנוכחי", אמר בוטפליקה במכתב שתוכנו פורסם בכלי התקשורת הרשמיים, שהיו אמצעי העברת המסרים העיקרי שלו מאז שלקה בשבץ ב-2013 ונעלם מעיני הציבור.

הוא הכריז על התפטרותו אחרי שהרמטכ"ל אחמד גאיד סאלח דרש כי הנשיא החולה יוכרז כלא כשיר לתפקיד מוקדם יותר באותו הערב. בהצהרה שפורסמה אתמול מטעם בוטפליקה, נמסר כי הוא ינקוט "צעדים חשובים כדי להבטיח את המשכיות תפקודם של מוסדות המדינה" אחרי פרישתו לפני סיום כהונתו הרביעית ב-28 באפריל.