בעקבות הביקורת הקשה על כחול לבן: ח"כ עודה הערב בעצרת האופוזיציה בתל-אביב

הערב תתקיים ברחבת מוזיאון בתלאביב, בשעה 20:30, הפגנה נגד מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לזכות בחסינות מהעמדה לדין. בארגון המחאה חברו יחדיו כחול לבן, העבודה ומרצ.

בעקבות ביקורת קשה שנמתחה על כחול לבן בגלל סירובה לשתף את חד"ש ואת המפלגות הערביות בעצרת שתתקיים הערב, יו"ר סיעת חד"ש ח"כ איימן עודה, הוזמן לנאום. ח"כ עודה מסר אחה"צ: אנאם הערב בהפגנה. המאבק נגד ניסיונותיו של נתניהו להחריב את המרחב הדמוקרטי הוא מאבק משותף לכלל הכוחות הדמוקרטיים. לא תתאפשר אלטרנטיבה לשלטון מושחת והרסני בלי שיתוף פעולה רחב של כלל האזרחים, יהודים וערבים. רק כך נוכל להחליף את השלטון, רק כך נוכל להעמיד חלופה למדיניותו ההרסנית".

"הפגנה המתיימרת להגן על הדמוקרטיה ומדירה 20 אחוז לפחות מאזרחי המדינה ומיישרת קו עם המדינות הימנית במודע או לא במודע, במצב כזה הסבר הטוען שח"כ איימן עודה איחר לענות לבקשת המארגנים לנאום נשמע בזוי". כך מסרה הבוקר ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) בעקבות הפולמוס שנפתח בעקבות איהזמנתן של חד"ש והמפלגות הערביות להפגנת האופוזיציה שתתקיים הערב בתלאביב.

2019-05-25_162534

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש) "חבל שבכחול לבן בוחרים לתקוף את הציבור הערבי במקום לשתף פעולה עמו ועם נציגיו למען שמירה על הדמוקרטיה. למען הסר ספק: כחול לבן מעולם לא הזמינו את חד"ש, את תע"ל או את רע"מבל"ד להיות ממארגני ההפגנה. כל אמירה אחרת שקר. ח"כ עפר שלח הזמין את ח"כ איימן עודה לנאום וכשקיבל הסכמתו עוד בתחילת השבוע שעבר ביטל".

גם ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הצטרפה למותחים בקורת קשה על המהלך המפלג של כחל לבן. בהופעה הבוקר ברמת השרון קראה ח"כ רוזין לראשי כחול לבן לעשות מאמץ אחרון לשיתוף חד"ש והמפלגות הערביות היום בהפגנה. "הציבור רוצה לראות מאבק של כל האופוזיציה ביחד בכנסת וברחוב. לא ניתן להילחם על הדמוקרטיה הישראלית ובו זמנית להדיר 20% מאזרחי המדינה. למרות המחלוקות הקיימות בין סיעות האופוזיציה השונות, וגם בתוכן, זו שעת מבחן גורלית לאופוזיציה לשיתוף פעולה בכנסת וברחוב להצלת הדמוקרטיה הישראלית. זה מבחן מנהיגות ליו"ר כחול לבן בני גנץ שעתיד להיות יו"ר האופוזיציה", הדגישה. הודעה דומה פרסמה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) שאף היא גינתה את הדרת חד"ש והמפלגות הערביות מן העצרת.

ח"כ עודה, הוזמן לנאום בהפגנה לפני כשבועיים אך לאחר שהסכים נאמר לו ש"רשימת הדוברים כבר סגורה". גורמים המעורים בפרטים אמרו ל"הארץ" שלפני כשבועיים יזם חבר הכנסת שלח שיחה עם עודה ודיבר עמו על השתתפות בהפגנה. בתחילת השבוע חזר עודה לכחול לבן עם תשובה חיובית, אך אז נאמר לו "שכבר מאוחר מדי". גורם בכיר בחד"ש אמר בשיחה עם "הארץ" שבחזית מעריכים שבכחול לבן הביעו התנגדות לכך שעודה ינאם ולכן המציאו את העניין הטכני. "אם הם היו מעוניינים הם היו מוצאים לו מקום לדבר כמה דקות", אמר הגורם.