בסניף ארומה בערד דרשו מהעובדים לא להשתמש בשפה הערבית

"אין לדבר ערבית בסניף". כך הנחה זכיין סניף ארומה בערד את עובדיו בסוף השבוע בשעות הבוקר בעקבות מקרה שהתרחש במקום, בו העובדים דיברו ערבית. בהנחיה ששלח בקבוצת הוואטסאפ של העובדים דרש המנהל: "עקב מקרה שקרה כרגע בסניף אני מבקש לא לנהל שיחות בערבית. לא בין העובדים ולא עם הלקוחות". על כך נמסר בחדשות 2.

2018-03-12_205705

"עקב מקרה שקרה כרגע בסניף אני מבקש לא לנהל שיחות בערבית מקדימה, בין עובד לעובד או בין עובד ללקוח", הנחה מנהל הסניף בערד את עובדיו. "תודה, מי שרוצה מידע על המקרה נא לפנות אליי", הסביר בקצרה.

מיד לאחר הודעתו המקוממת של המנהל הוא נשאל על ידי אחד העובדים: "לא הבנתי, אם הלקוח ערבי לדבר עברית בכל זאת?". להפתעתו הרבה תשובת המנהל הייתה חיובית ושהוא מצפה פשוט להימנע משימוש בשפה הערבית. "השפה הערבית הינה רשמית, ולא מובן הצעד הזה. גם לקוחות ארומה הם ערבים זאת החלטה גזענית" אחד העובדים.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר ש"מדובר בהנחיה פסולה ולא חוקית בהיותה מפלה ושרירותית. על נציבות שוויון הזדמנויות בתעסוקה להעמיד את הנהלת הסניף על אי החוקיות הטמונה בהחלטתה, וכן להנחות את חברת ארומה לבטל את ההחלטה לאלתר". בחד"ש נשמעו קולות שקראו להטיל חרם צרכנים על הסניף הדרומי של רשת בתי הקפה.