בנשר ובקריית עקרון: שני פועלים נהרגו בתאונות עבודה תוך 24 שעות

בנשר ובקריית עקרון ותוך 24 שעות, נהרגו שני עובדים נהרגו בתאונות עבודה. פועל כבן 50 נהרג הבוקר (רביעי) לאחר שנפל מגובה של כ-12 מטרים בעת שעבד עם סנפלינג בבניין מגורים ברחוב הערבה נשר. צוות מד"א קבע את מותו במקום. לפני שנתיים נפצע אנושות עובד בנסיבות דומות במהלך עבודות בבניין בתל אביב. יצוין שעבודות גלישת מעטפת נדרשות להתבצע על ידי מי שהוכשר לכך, באמצעות ציוד ייעודי, ובהשגחת מנהל גלישה מקצועי.

אמש כי נקבע מותו של הפועל מוחמד אבראהים טאטור, בן ה-21, תושב הכפר ריינה בגליל. טאטור התחשמל במהלך עבודה עם משאית מנוף ברחוב הזית בקריית עקרון. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים קפלן ברחובות, שם קבעו את מותו. המשטרה מסרה כי הועבר דיווח למשרד העבודה ונפתחה חקירה לבירור הנסיבות.

מוחמד אבראהים טאטור, בן ה-21 תושב הכפר ריינה בגליל, שנהרג אמש בקרית עקרון (צילום: אל אתיחאד)

 

זהו היום השלישי ברציפות להתרחשות תאונות עבודה קטלניות, לאחר ביום שני נהרג עומר אלשלאלפה בן 32 מתרקומיא שבשטחים הפלסטינים הכבושים, לאחר שנפל מגג אתר בניה בראשון לציון. "הנתון המחריד של 49 הרוגים בתאונות עבודה מתחילת השנה מעיד על רמת הבטיחות התעסוקתית הירודה בישראל", נמסר מקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. הקבוצה קראה לשר העבודה והרווחה, איציק שמולי, "לפעול לאלתר ליישום ההמלצות של ועדת אדם משנת 2014 לאחד את מנהל הבטיחות התעסוקתית – רשות האכיפה הרגולטורית – עם המוסד לבטיחות ולגהות האחראי על מחקר, הסברה ומניעה, לרשות לאומית אחת לבטיחות עובדים שתפעל באופן מתואם ואפקטיבי לקידום השינוי היסודי הנדרש ולהבטחת בטיחות העובדים בישראל".

 

מחר, חמישי, יערך מפגש השני המקוון של סמינר חד"ש על תאונות עבודה בענף הבנייה:

https://www.facebook.com/events/798460317650195