צרפת: הקומוניסטים מגנים את הפיגוע הרצחני בניס וקוראים להגן על ערכי הדמוקרטיה

ראשי הקומוניסטים בצרפת גינו היום (חמישי) את הפיגוע הרצחני בעיר ניס. עוד הם קראו להגן על ערכי הדמוקרטיה, השוויון והחרות. שלושה אזרחים נרצחו הבוקר סמוך לכנסיית נוטרדם בעיר שבדרום המדינה. כוננות הטרור במקום הועלתה, על רקע הפיגוע הזה והרצח שאירע בסוף השבוע נגד המורה, סמואל פאטי, שהציג קריקטורה של הנביא מחמד לתלמידיו.

דיווח בטלוויזיה הצרפתית על הפיגוע הרצחני, הבוקר, בעיר ניס (צילום מסך)

עד ראיה שמנהל את מסעדה מול הכנסייה, אמר לתחנת טלוויזיה צרפתית שהוא הזמין טת המשטרה: "מכרתי קרואסונים כשגבר נכנס ואמר לי: 'אדוני, יש אישה שערפו את ראשה בקתדרלה' לא האמנתי לו בהתחלה אבל הוא חזר על זה. הלכתי לקתדרלה וראיתי את המשטרה העירונית וקראתי להם. הם הגיעו במהירות. "חזרתי למסעדה והורדתי את סורג האבטחה. האדם שנכנס למסעדה ביקר בקתדרלה והיה מאוד המום. הוא רק אמר: 'אדוני, יש אישה ערופה בקתדרלה'. זה הכל. הייתי בהלם ואני עדיין רועד".

הרוצח, שנפצע מירי בזמן המעצר, והובהל לבית חולים צעק "אללה אכבר" בזמן המעשה. כשעה לאחר מכן, שוטרים ירו למוות באדם שאיים בסכין וצעק "אללה אכבר" בעיר אביניון אף היא בדרום צרפת.

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, פביאן רוסל, מסר את השתתפותם שלו ושל חברי המפלגה בצעד משפחות ונרצחים והוסיף "זו פשע חמור ביותר, חמור כפליים כי העם הצרפתי מתמודד עתה עם משבר הקורונה הגובה קורבנות נוספים". סגן ראש העיר פאריס ודובר המפלגה, יאן ברוסה, הוסיף: "אנו משתתפים בצער כל הקהילה הקתולית וכלל העם הצרפתי".