בני הנוער בצפון הפגינו ליד בתי הזיקוק כדי למחות על הדרישה להרחיבו

בפעם הראשונה בני הנוער בצפון הפגינו אתמול (רביעי) ליד בתי הזיקוק (בזן), שבבעלות עדין עופר, כדי למחות על הדרישה להרחיבו. תלמידים בבית הספר "כרמל זבולון" בקיבוץ יגור יזמו את המחאה יחד עם פעילי הארגון "מגמה ירוקה".

2017-06-08_190931

תלמידי תיכון מפגינים נגד הרחבת בזן, אתמול (צילום: מגמה ירוקה)

ההפגנה התקיימה יממה לאחר שנערך דיון במועצה הארצית לתכנון ובניה בו דרשו לצמצם את התעשייה המזהמת במפרץ חיפה. המועצה הארצית החליטה לאשר הרחבה של בתי הזיקוק ב-5%, "כשהדיון היה צריך להיות על צמצום וסגירה של המפעל שאין לו ערך לצד ההתחייבות הבינלאומית של מדינת ישראל לצמצם את הפליטות שלה", נמסר מ"מגמה ירוקה". יצוין שגם הפגנה מחאה נערכה גם בעת דיוני המועצה הארצית בירושלים. עוד נמסר "זהו סיפור של מלחמה על החיים, מלחמה שכבר שנים תושבי מפרץ חיפה נלחמים, כשדובר על הרחבה פי 3 של בתי הזיקוק לא חלמנו להגיע ליום הזה, אנחנו רואים שלחץ ציבורי עובד ואנחנו ממשיכים עד שמקבלי ההחלטות יראו את חיפה לא כסיפורים של מפעלים יחידים, אלא כמכלול של זיהום ורשלנות. נמשיך להיאבק עד שיוכרז על מפרץ חיפה 'אזור מוכה זיהום' והמפעלים הללו יהיו סיפור מהעבר".

רועי דה בר, יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר ותלמיד כיתה ט', אמר אתמול בהפגנה: "אנחנו. ילדים, נערים, תלמידים הגענו לכאן, לשטחי בזן, להגיד שהזיהום הגיע לנו עד כאן". לדבריו "הגענו לכאן, להגיד, להראות ולהפגין על הזכות שלנו לחיות ועל הזכות לחיים ללא חולי. זיהום האוויר הגיע, מגיע אלינו למועצה, ליישובים, לבתים שלנו. מפרץ חיפה הוא האזור ה-2 הכי מזוהם בארץוזהו הבית שלנו".