בזכות מאבק של 'אנחנו העיר' הוקפאה התכנית של עיריית ת"א להרס גינת לוינסקי

הישג חשוב לתושבים בת"איפו בזכות מאבק של סיעת "אנחנו העיר" במועצת העיר הוקפאה התכנית של העירייה להרס גינת לוינסקי. העירייה בראשות רון חולדאי תכננה להרוס את גינת לוינסקי שבדרום העיר. תכנית העירייה הייתה הורסת את הריאה הירוקה היחידה בשכונת נווה שאנן, שכונה צפופה ומחוסרת שטחי ציבור ממילא, הסובלת מזיהום אוויר קשה עקב הימצאות התחנה המרכזית החדשה בלב השכונה.

בזכות מאבק של תושבות ותושבי השכונה שהובילה תנועת אנחנו העיר (בה שותפה חד"ש) וחברת המועצה מטעמה שולה קשת ברחובות, בהפגנות, במסדרונות העירייה, ובוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בערר יחד עם חברי המועצה מוריה שלומות ואמיר בדראן – הצליחו להקפיא את התנית.

מחד"ש ת"א נמסר "מדובר בניצחון חשוב לתושבים ולתושבות של שכונה מוחלשת, שסובלת מהזנחה של שנים הן מצד הממשלה והן מצד העירייה בראשות חולדאי. 'אנחנו העיר' (וחד"ש בתוכה) תמשיך להוביל את האופוזיציה בעירייה ואת המאבק ושל תושבות ותושבי שכונות דרום תלאביב, יפו, והעיר כולה נגד הפיכתה לעיר לעשירים בלבד". יצוין שהעירייה נימקה את עצירת התוכנית, שאושרה סופית במועצת העיר, בכך שהצורך בהקמת בית הספר המיועד לילדי מהגרי עבודה ופליטים התייתר.

"בזכות המאמצים של חברתי סיעת אנחנו העיר במועצת העיר, ובזכות פעילות ופעילים במטה המאבק נגד הריסת הגינה, הצלחנו זמנית לעצור את הרס גינת לוינסקי". כך מסרה קשת, חברת מועצת העיר ויו"ר ועד שכונת נווה שאנן שבדרום העיר. לדבריה "מזה כשנה וחצי אנחנו נאבקות בתכנית העירייה להקים בית ספר יסודי על מרבית שטח גינת לוינסקי וכנגד כוונת נת"ע, החברה שבונה את הרכבת הקלה, להפוך את מה שיישאר מהגינה לאתר עבודות".

בימים האחרונים פנו עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה ועו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח לעירייה בשאלות על טיב התוכנית. השניים בירכו על הכוונה להקפיא את התכנית, ומסרו: "עצירת הבנייה בגינה תימנע את הרס המרחב הירוק היחיד באזור, ותבלום את חיזוק הסגרגציה בחינוך בין ילדים מבקשי מקלט לילדים אזרחי ישראל", אמרו.