בוושינגטון עצרו 630 מפגינות שמחו נגד מדיניות ההגירה של טראמפ

המשטרה בוושינגטון, בירת ארה"בעצרה אמש (חמישי) 575 מפגינות שמחו נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ מול הסנאט. לפי מארגני ההפגנה, נעצרו 630 נשיםמאות נשים התבצרו בבניין משרדים בסנאט במשך שעתיים ומחו נגד הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם. הן קראו "מה אנו רוצות? משפחות חופשיות!" ו"כך נראית דמוקרטיה". חלקן אף עטו על עצמן שמיכות אלומיניום זהות לאלו שהממשל מספק למהגרים במתקני ההגירה.

2018-06-29_165603

המפגינות, רובן נשים לבושות בלבן, התיישבו על רצפת בניין משרדים של הסנאט והתעטפו בשמיכות כסופות. קריאותיהם הדהדו בקומות העליונות של הבניין, מהן השקיפו מחוקקים ואנשי סגל על הנעשה. משטרת הקפיטול איימה לעצור את המוחים אם לא יעזבו את הבניין. זמן קצר לאחר מכן, הם הועמדו בקבוצות ליד הקירות ונלקחו מהם השמיכות והשלטים. פיזור ההפגנה והמעצר נמשכו כ-90 דקות

המפגינות צעדו לאורך שדרות פנסילבניה עד שהגיעו לגבעת הקפיטולליד מלון טראמפ הם קראו "בושה! בושה! בושה!". ההפגנה היא חלק מגל מחאה גדול נגד טראמפ. במשך כמה שבועות הממשל הפריד יותר מ-2,000 ילדים מהוריהם בגבול ושלח אותם למתקני מעצר. בשבוע שעבר חתם על צו להפסקת ההפרדה, אך אמר שלא יהיה שינוי במדיניות "אפס סובלנות".

המצעד בוושינגטון היה חלק מסדרת מחאות ברחבי ארה"ב. במהלך ההפגנות, בין היתר, הופסקה פגישה רשמית של נציגי הממשל במישיגן ושמונה בני אדם נעצרו מחוץ לבניין רשות ההגירה והמכס בפורטלנד. השיא צפוי להגיע היום בהפגנות ענק נוספות במדינה.