בגלל הלנת שכרם: שחקני התיאטרון הלאומי הבימה יכריזו סכסוך עבודה

שחקני התיאטרון הלאומי הבימה יכריזו מחר (ראשון) על סכסוך עבודה. זאת, בשל הלנת שכרם של כחמישים שחקנים לא שקיבלו החודש משכורות. חלקם אף לא קיבלו משכורות במשך כמה חודשים. בנוסף, על רקע החובות הכבדים בהם שקוע התיאטרון, לא שילמו לשחקניו דמי הבראה בשנתיים האחרונות. אם אלה לא יקבלו את כספם תוך שבועיים, הם צפויים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן.

כמו כן, ארגון השחקנים שח"ם הגיש תביעה על סך כשלושים אלף שקל לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד התיאטרון וגם כנגד הנהלתו המנכ"לית אודליה פרידמן וסמנכ"ל הכספים בני צרפתי. התביעה הוגשה בגלל שדמי חבר שנגבו על ידי התיאטרון משכר השחקנים ולא הועבר לידי שח"ם. לטענת שח"ם, בשנה וחצי האחרונות הבימה העבירה לשח"ם את הכספים שנוכו משכר השחקנים באיחור של כמה חודשים, והדבר הגיע לעיכוב של תשעה חודשים במהלכם נוכה כסף מהמשכורות של השחקנים.

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, מסר: "שחקן הוא מקצוע, אם שחקני הבימה לא יקבלו שכר על עבודתם, הם לא יעלו לשחק והתיאטרון יושבת. נוודא ששכר השחקנים, שגם כך הוא נמוך ובחלק מהמקרים נטול זכויות סוציאליות, לא ייפגע בפרומיל במסגרת כל תוכנית הבראה שלא תהיה".