באום אל-פחם הפגינו במחאה על הפשע המשתולל ואוזלת ידה של המשטרה

עשרות מתושבי אום אל פחם הפגינו אתמול (שישי), בפעם השלישית תוך שבוע, בכניסה לעיר במחאה על הפשיעה הגואה בחברה הערבית ונגד אוזלת ידה של המשטרה. "הרחוב באום אלפחם, כמו בשאר החברה הערבית, זועם עד רתיחה מהמציאות הקשה ודורש מרשויות אכיפת החוק למלא את תפקידן בכדי שמרחץ הדמים שקיים בחברה הערבית ייפסק. פנינו עכשיו אל הפגנת הענק הארצית שתתקיים ביום שלישי בנצרת. המאבק יימשך עד שנראה שינוי ממשי בשטח". כך אמר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), תושב העיר וממשתתפי ההפגנה שנערכה אתמול.

שוטרים מול מפגינים, אתמול, בכניסה לאום אל פחם (צילום: זו הדרך)

כמו כן, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש), המשיך אתמול את מסע ההסברה במקומות העבודה ובבתי ספר בחברה הערבית במסגרת המערכה נגד הפשע המשתולל. אתמול נאם ח"כ עודה בפני רופאים בבית החולים האנגלי ותלמידי תיכון בנצרת. "דיברנו על האלימות והפשיעה ועל החובה שלנו כחברה לא להתייאש, אלא ההתמדה העיקשת עד לניצחון במאבק נגד הפשיעה. בשני המפגשים הרגשתי את עומק השייכות והמוכנות הגבוהה אצל החברה שלנו".

עוד הוא קרא לרופאים ולתלמידים להצטרף להפגנת המחאה הקרובה של ועדת המעקב שתתקיים ביום שלישי (22.10), בשעה 17:00, מול מטה המשטרה בנצרת. "ביום שלישי הקרוב, נהיה אלפים מול מטה המשטרה על מנת להמשיך את המאבק העקבי נגד כנופיות הפשע המאורגן, נגד כנופיות הפרוטקשן והשוק השחור, ולאיסוף הנשק. כי אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק. נמשיך בכל הכוח, כל אחד על פי יכולתו. אנחנו חברה שיכולה לנצח בסוגיות הגורליות כמו המלחמה נגד הפשיעה", הדגיש.

יצוין שמאות הפגינו ביום שלישי האחרון בשעות הערב מול תחנת המשטרה ברמלה, במחאה על אוזלת ידה של מערכת אכיפת החוק בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. ההפגנה יצאה ממסגד אל עומרי בעיר, ליד המקום שבו נורה השייח' עלי אלדנף בשבוע שעבר ונפצע באורח קשההמפגינים קראו לעבר תחנת המשטרה: "משטרה ליהודים, משטרה לערבים, משטרה של גזענים".