'אנחנו העיר' מצטרפת לקואליציה העירונית בת"א-יפו; אסף הראל יהיה סגן ראש העיר

אסף הראל שעומד בראשות סיעת "אנחנו העיר" שהיא רשימת בת של חד"ש, יכהן כסגן של ראש העיר צ"א-יפו. כך הודיע היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו. "בשלושת החודשים האחרונים ניהלנו משא ומתן קואליציוני אינטנסיבי. בסיום התהליך רובנו מאמינים שיש פתיחות בעירייה, במיוחד בדרג המקצועי – לשינוי, ולשמוע את הקולות שלרוב לא נשמעים שם. אם לא יהיו הפתעות כבר בשבוע הבא נחתום על הסכם קואליציוני שיכלול כמה הבטחות חשובות".

2019-01-29_210443

לפי הראל, סוגיות הפינויים בשכונות הייתה משמעותית עבורם. "הוחלט כי אנחנו נהיה הגורם המקשר והמגשר בין התושבים לעירייה בכל השכונות שמיועדות לפינוי בעיר". עניין בוער נוסף הוא כיכר אתרים. בפוסט בפייסבוק נכתב כי "אנחנו העיר" תוביל את התכנית. "אחרי שנעשה הליך חדש לשיתוף הציבור. בנוסף, נהיה חלק מרפורמת החינוך שמתוכננת ביפו ונדאג שיקימו בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, מאוד דירות חדשות המיועדות לאוכלוסייה הערבית יבנו ביפו וחמישים דיירים נוספים מהדיור הציבורי יהפכו לבעלים של דירותיהם".

הראל, כאמור, יקבל את הסגנות אבל גם את תיק הבינוי והתשתיות. עו"ד אמיר בדראן יהיה יושב ראש משותף בתיק יפו, עו"ד מוריה שלומות תנהל את הוועדה לזכויות אדם ולאחר הרוטציה מכי חכם-נאמן תהיה יושב ראש הוועדה למעמד האישה. "כמובן שיש עוד הישגים ושנהיה חברים בעוד ועדות משמעותיות. ברגע שההסכם המלא ייחתם הוא יפורסם במלואו", נמסר.

עם זאת, יו"ר ועד שכונת נווה שאנן, שולה קשת, חברת "אנחנו העיר", החליטה בתמיכת סיעתה כי לא תיכנס לקואליציה אך תישאר חלק מהסיעה. לדבריה, היא לא מוכנה להסתפק בהצהרת הכוונות של העירייה ללא התחייבות קונקרטית. הסיעה צפויה לפעול עמה בצורה מאוחדת בשנים הקרובות. "לאחר התלבטות כנה לאורך כל תקופת המו"מ, הבנתי שלא אוכל להרים את ידי במועצה ולהצביע נגד המצפון שלי, או להיכנס לקואליציה על בסיס הבטחות אך ללא סמכויות ביצועיות וללא התחייבות העירייה לשינוי אמתי ולו באחד מהסעיפים של מסמך הדרישות שלנו", מסרה קשת. "אני דבקה בהתחייבותי להיאבק למען עיר צודקת יותר, ולכן הגעתי למסקנה שבמצב הנוכחי, אוכל לעשות זאת טוב יותר מספסלי האופוזיציה", הוסיפה.