אלפי יהודים וערבים חתמו על עצומה נגד הקריאה להחרים מפעל טחינה

אלפי יהודים וערבים חתמו מאז שעות הבוקר (שבת) לעצומה מקוונת נגד הקיאה להחרים מפעל טחינה התומך זכויות הלהט"ב. בעצומה נאמר "חברת טחינת 'אל ארז' קיבלה החלטה ערכית אמיצה ומרגשת שעתידה להציל ולשפר את חייהם של אלפי אנשי הלהט"ב מהחברה הערבית בישראל. עם זאת, יוזמה זו המשותפת של החברה, בשיתוף עם האגודה למען הלהט"ב, לפתיחת קו הסיוע וחירום לאוכלוסייה הערבית הלהט"בית, גררה גם שיח שלילי ברשת. אין צל של ספק שהתמיכה של בעלי החברה, שהיא הראשונה בבעלות ערבית לתרום לקהילה, היא עדות חיה לשינוי המגמה המבורך בחברה הערבית ביחס כלפי להט"ב. אנחנו קוראים וקוראות לכולם ולכולן להביע תמיכה בטחינת אל ארז ובכך גם בקהילה הערבית הגאה. זה הזמן לפעול למען סולידריות ושוויון".

הקריאה להחרמת המפעל עוררה זעם רב בקרב פעילות ופעילי חד"ש ומק"י בעקבות הקריאה בחברה הערבית להחרים את מפעל "אל ארז". יצרנית הטחינה החליטה לתמוך כספית בפומבי בקהילה הלהט"בית, וביממות האחרונות נשמעות קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים מצד גומרים שמרניים בציבור הערבי.

בין המגנים את החרם: ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). "שוחחתי עם ג'וליה זהר בעלת טחינת 'אל ארז', ואמרתי לה שהמהלך האמיץ של החברה הוא אמירה ברורה לציבור שלנו: זכויות להט"ב הן זכויות אדם. החרם על טחינת אל ארז הוא ניסיון לסתימת פיות והפחדה של ג'וליה והמפעל. אני קוראת לכולם ולכולן לקנות את טחינת אלארז ולהתנגד לחרם", מסרה. גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) תקף את קמפיין החרם והדגיש והביע תמיכה במאבק הלהט"בים היהודים והערבים לשוויון מלא. יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) דרש להפסיק את החרם ותקף את "הצביעות של המחרימים".

לחתימה על העצומה:

bit.ly/38Kyf7M