נתניהו והמשטרה ניסו לטרפד את ההפגנה ההמונית שתתקיים הערב; ח"כ כסיף: נתראה בכיכר רבין

ראש הממשלה המואשם בפלילים, בנימין נתניהו, נפגש אתמול (שישי) עם נציגי העצמאים בלשכתו בירושלים. הפגישה כונסה בבהילות כי נתניהו רצה לטרפד את ההפגנה הגדולה המתוכננת הערב, בשעה 20:30, בכיכר רבין בתל אביב. ההפגנה תתקיים תחת הכותרת "סגרתם תשלמו".

בהודעתם כתבו המארגנים: "מדינת ישראל היקרה, נתנו לכם לעבוד בשקט על מנת שתטפלו במשבר הקורונה. הבטחתם לנו פיצויים, זרקתם סכומי עתק בכל ערוץ תקשורת. שיקרתם, סילפתם, הולכתם שולל עם שלם, גרמתם לכולנו להאמין שאנחנו בטוחים, שאנחנו בטיפול, שעוד שנייה מגיע הכסף. אך לא כך הדבר. נשארנו ערומים, רק עם הבטחות, ועם הבטחות לא משלמים שכירות ולא קונים במכולת". חרף הלחצים של נתניהו לשכתו ואף התערבות המשטרה שהפסיקה באותה שעה את הקמת הבמה בכיכר רבין, ההפגנה תתקיים כמתכונן.

כרזה שהפיק איגוד הברים לקראת ההפגנה שתתקיים הערב בכיכר רבין

בהפגנה צפויים להשתתף עצמאים ושכירים מענפי המשק שנפגעו בעקבות המשבר: התיירות, תרבות, אירועים, מסעדות, חיי לילה, ברים ומועדונים, אולמות אירועים, חדרי כושר, אטרקציות, פנאי ועוד. גם התאחדות הסטודנטים קראה לחבריה, שרבים מהם מועסקים בענפי אלה ונותרו עתה מובטלים, להגיע למחאה.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף אתמול את הניסיון למנוע את ההפגנה: "נתניהו ביד אחת מנסה לשכנע את המפגינים לבטל וביד האחרת שולח את המשטרה למנוע את ההפגנה ולדכא שוב את חירויות האזרח. אני קורא לציבור הרחב להגיע מחר לכיכר רבין ולהפגין (תוך שמירה על מרחק ומסיכות) בכל הכוח נגד ממשלת הגזל האוטוריטרית של המושחת והמושחת הרזרבי". ח"כ כסיף אף שוחח אתמול עם מפקדי המשטרה שהבטיחו לו שההפגנה תתקיים כמתוכנן.

כסיף הדגיש ש"המיליונר המושחת נתניהו לועג לאנשים שהוא הפך לעניים בזמן שהוא חי בפאר על חשבון אזרחי המדינה. התכנית הקלקלית שלו (כי כלכלית היא לא) מורכבת מסכומים מגוחכים עד ביזיון, באיחור כה רב שהם כבר לא יסייעו לאיש. דמי אבטלה עלובים לשכירים שפוטרו או הוצאו לחל"ת. ומה זה עד 7500 ש"ח לעצמאים?! אנחנו יודעים שהרוב לא יקבלו אפילו חצי מזה. מה זה סיוע של 6000 ש"ח לעסק פעם בחודשיים? בדיחה עצובה!

המטרה של התכנית היא לא לסייע, היא להשאיר את הציבור בישראל מוכה אך שקט, ואת מעמד העובדים רעב אך רגוע".

לדברי כסיף "רק בשבועות האחרונים נתניהו וגנץ הפילו הצעת חוק לדמי אבטלה לעצמאים והצעת חוק להשוואת דמי הנכות לשכר המינימום. שתי פעולות פשוטות שהיו מצילות אלפים מעוני. למה הם עשו את זה? הם ממשיכים בפולחן השוק החופשי, למרות כישלונו ונזקיו האדירים. במקביל התכנית לעסקים הגדולים, לבעלי ההון, מאפשרת עד 500 אלף (!!!) פעם בחודשיים. להם כן רוצים לעזור. בהשוואה בינלאומית, ישראל בתחתית בכל הנוגע לסכומים שהיא מוציאה לתמיכה בציבור בזמן הקורונה. המדינה לא נותנת כמעט מענקים, גובה הערבויות שלה להלוואות עלוב, וממילא הלוואות בקושי ניתנות. כל הסיבה שהם חשפו 'תכנית' ביום חמישי, היא כדי להרגיע את המחאה שבדרך. אבל המחאה עדיין בדרך, ואנחנו נאבק בממשלת ההון בכל הכוח".

עוד על אירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/265398561426103

עוד על ממשלת חרטא, בעמוד השער של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G28_2020.pdf