אלפים הפגינו בפתח תקווה ועוד 16 מחאות ברחבי הארץ: ביבי הביתה!

כ-3,000 איש הפגינו אמש (מוצאי שבת) סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקוה במחאה על התנהלותו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושחיתות שלטון הימין. מדובר בשיא במספר המפגינים ביחס ל-37 השבועות הקודמים למחאה, כשבמקביל התקיימו הפגנות גם בכמה מוקדים נוספים בארץ: בנהריה, ראש פינה, חיפה, עפולה, חדרה, נתניה, כפר סבא, תל אביב, רמת גן, חולון, נס ציונה, מודיעין, ירושלים, אשדוד, קריית גת ובאר שבע. בנוסף, הפגנת הנגד של הליכוד בעיר התקיימה בפעם השנייה, והשתתפו בה פחות מאה בני אדם בהם יו"ר הקואליציה דוד ביטן, המוביל את ההפגנה.

2017-08-13_204140

מפגינים נגד שחיתות שלטון הימין, אמש, בכפר סבא (צילום: חדר מצב)

המפגינים נשאו שלטים הקוראים "ימנים ושמאלנים מסרבים למושחתים" ו"מנדלבליט תתעורר, על מי אתה שומר?". בין היתר הם קראו "ביבי הביתה". הנואמים בהפגנה בני משפחות שכולות ונכים. ההפגנה התקיימה על רקע עצרת התמיכה בשחיתות השלטון וראש הממשלה בשבוע שעבר בגני התערוכה בתלאביב והעתירה לבג"ץ שהגיש יושב ראש שכונת כפר גנים בפתח תקוה להפסיק את ההפגנות. בג"ץ דחה את בקשת התושבים להוציא צו שימנע את המחאה בשבת, והורה למשטרה להגיב לעתירה עד יום רביעי

לפי יו"ר הקואליציה ביטן, המפגינים נגד מנדלבליט "מפעילים על היועמ"ש לחץ לא חוקתי ולא דמוקרטי. אם אנחנו היינו מפגינים 40 שבועות היו עוצרים אותנו על שיבוש הליכי חקירה. אי אפשר להפגין ולהגיד שזה לא משפיע. זה כן יכול להשפיע". לדבריו, מיעוט המפגינים בעד נתניהו נובע מכך שרבים מחברי הליכוד שומרי שבת.