כינוס חירום בתל-אביב למען דיור ציבורי; במוצ"ש הפגינו בגלל מחירי הדירות

כינוס חירום של פעילי הדיור הציבורי יתקיים ביום רביעי הקרוב בדרום תלאביב. בהזמנה לאירוע נכתב "נאבקות הדיור הציבורי מרימות קול קורא להתכנסות חירום של דיירי הדיור הציבורי זכאים ממתינים ומי שנדחקו בקריטריונים. אנו קוראות לכלל קהילות המאבק בזירות החברה האזרחית וכל מי שהדיור הציבורי והערך של הזכות לקורת גג חשובים לו לאחד אתנו כוחות בסולידריות ולעמוד ביחד אתנו במאבק על עתידו של הדיור הציבורי. זוהי שעת חירום ורק יחד נצליח וננצח".

2017-08-14_202342

מטרת הכינוס היא העברת מידע על תכניותיו של שר האוצר משה כחלון ומשרדו, למידה של התכניות וחשיבה משותפת על פעולות מאבק הנדרשות כדי למנוע את יישום תכניותיה של ממשלת הימין. כחלון הצהיר על הנפקת אגרות חוב לצורך גיוס למשאבים להגדלת המלאי של הדיור הציבורי באמצעות חברת עמידר, מהלך שאליו התנגד נחרצות שר השיכון יואב גלנט.

לדברי הפעילים "הצהרתו של כחלון מצביעה על סדר העדיפויות של האוצר ושל הממשלה, שבו הדיור הציבורי הוא בן חורג. במשך שנים יובשו תקציבי ומשאבי הדיור הציבורי עד כמעט חיסולו כליל והמלאי מתרוקן. ייבוש זה של חברות ממשלתיות ע"י הרעבת הפעילות וקיצוץ דרסטי של ההשקעה הממשלתית על מנת להמאיסן על הציבור במכוון, שלב זה מלווה בהשחתה של החברה הממשלתית ויצירת מצב משברי כך שיוביל לראייה בתכניות הפרטה מסוכנות כמו גיוס האג"ח חבל הצלה".

כמו כן, "חברת עמידר עתירה בפרשיות שחיתות וביחד עם הייבוש התקציבי המכוון זנחה את יעודה. המיתוג המחודש הוא לא יותר מכסות שקורצת לשוק ההון ונמצאת בתהליך הפיכתה מחברה ממשלתית למטרות רווחה לחברה יזמית למטרות רווח, חברה שלפני כל הפנטזיות שלה על כניסה לשוק ההון ומקסום רווחים צריכה לדאוג לעשרות אלפי הדיירים שמתגוררים בדירות שאינן ראויות למגורים. הממשלה שיודעת לסבסד דירות של מחיר למשתכן ב-300 עד 500 אלף שקל לדירה דרך ויתור על הכנסות ממיסים ומערך הקרקע, שולחת את הדיור הציבורי לגייס אג"ח בשוק ההון. מהלך זה יקנה במקרה הטוב רק כאלף דירות שנשלם עליהם יותר וממילא אין בתכנית זאת עמידה ביעדים שנקבעו אפילו על ידי כחלון עצמו".

לדברי הפעילים לצורך שיקום אמיתי של הדיור הציבורי נדרשת השקעה תקציבית,
"
כמו כן אנו דורשות ל5% מכל בנייה ולא רק דרך מחיר למשתכן נכסי הדיור הציבורי הופקרו! דיירי הדיור הציבורי משלמים על הנזקים בבריאותם! מחוסרי קורת הגג משוועים לקורת גג יציבה וראויה! שוק השכירות רותח ומחיר הנד"לן מאמירים. בנייה תקציבית לדיור הציבורי היא הפתרון היחיד לשיקום הדיור הציבורי ולפתרון מצוקת הדיור. כאמור, המפגש יתקיים ביום רביעי הקרוב, 16 באוגוסט, בשעה 19:00, בבית אחותי רחוב מטלון 70, דרום

תלאביב.

יצוין שבמוצאי שבת התקיימה הפגנה בתלאביב במחאה על מחירי הדירות הגבוהים. ההפגנה התקיימה בפינת הרחובות אלנבי ושדרות רוטשילד, ומנתה כמה עשרות של מפגינים, שהניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "לא קונים דירה במחיר בועה". הפגנה נוספת נגד מחירי הדיור התקיימה בצומת הצריף בקריית חיים. פעילי המחאה נגד מחירי דיור מתכננים הפגנה נוספת בתלאביב במוצאי השבת הקרוב.

האירוע שיתקיים בבית אחותי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/594545440934776