אלפים דורשים שח"כ איימן עודה ינאם בעצרת לזכרו של רבין בתל-אביב

אלפים חתמו ביומיים האחרונים על עצומה מקוונת ובה הדרישה ממארגני עצרת הזיכרון לציון 24 שנים לרצח יצחק רבין להזמין אל הבמה את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). בעצומה, ביוזמת ארגון "זזים", נאמר בין היתר: "מארגני עצרת הזיכרון לרבין במוצ"ש הקרוב הזמינו פוליטיקאים כמו בני גנץ לנאום, אבל בניגוד מוחלט למורשת רבין, הם מדירים מהאירוע 20% מהאוכלוסייה."

על פי ידיעה ששודרה בחדשות 12, יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, ביקש לנאום בעצרת לזכרו של רבין שעמד בראש מפלגתו, סורב ולא ינאם בה. פרץ ביקש לנאום ובתקופה האחרונה התנהלו מגעים מאחורי הקלעים, אלא שהמארגנים סירבו ועומדים על כך שרק יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ יהיה זה שינאם. לטענת המארגנים, גנץ הוא "מועמד לראשות הממשלה מטעם גוש המרכזשמאל שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה ומייצג את הסיסמה 'כן לשלום, לא לאלימות', מסמל ומוביל אחדות". עוד טוענים המארגנים כי אם ייתנו גם לפרץ לנאום, "גם יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ ויו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה, יבקשו שניהם לנאום".

בעבודה מדברים על הדחייה במונחים של פגיעה במורשת רבין. במפלגה אומרים שרבין נרצח בגלל מאבק שהוביל כיושב ראש מפלגת העבודה, ושזה לא עניין של כבוד או אגו אלא עניין מהותי ועקרוני. במפלגה גם מציגים אוהל ומארגנים הסעות בעצרת ואומרים שנאום של יושב הראש פרץ הוא מהותי.

במחנה הדמוקרטי הגיבו להחלטת מארגני עצרת רבין שלא לאפשר ליו"ר העבודהגשר לנאום בעצרת. מהמפלגה נמסר כי "החלטת מארגני עצרת רבין להדיר את הנהגת השמאל מהבמה היא פגיעה במורשת רבין וטשטוש דרכויש בכך משום שיתוף פעולה נלוז עם מסע הדהלגיטימציה נגד השמאל הישראלי ומנהיגיו. אסור שגם מארגני העצרת יחששו מאמירות ברורות ונוקבות. ראוי שלקהל הרב שמגיע לעצרת ומאמין בשלום, שוויון ודמוקרטיה יהיה ייצוג הולם גם על הבמהלשמאל יש הנהגה נבחרת. המחנה הדמוקרטי קורא למארגני העצרת להתעשת ולהבטיח כי גם לראשי מחנה השלום ומפלגות השמאל איימן עודה, עמיר פרץ וניצן הורוביץ תינתן הבמה הראויה כדי לצקת תוכן אמיתי לזיכרון הרצח הפוליטי, לדרך השלום של רבין ולצורך ליישמה כיום".