אחרי עובדי ההוראה: ההסתדרות דורשת לתעדף קופאיות בסופרמרקטים בחיסוני הקורונה

אחרי מבצע החיסונים נגד קורונה של עובדי ההוראה, בהסתדרות פנו למנכ"לי משרדי הבריאות והעבודה ולפרויקטור הקורונה בקריאה לתת עדיפות לעובדי רשתות המזון במבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה. נמסר כי ההסתדרות מוכנה לנקוט בכל האמצעים כולל הכרזה על סכסוך עבודה ונטישת הסופרמרקטים רחבי הארץ עד היענות הדרישה. לפנייה הצטרף ועד עובדי מגה שרוצה לחסן את עובדי הרשת, ושהגיש בקשה להסתדרות להכרזה על סכסוך עבודה בעקבות הסוגיה.

קופאית בסופרמרקט בעת מגפת הקורונה (צילום: זו הדרך)

בימים האחרונים פנה ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות, למשרדי הממשלה הנוגעים לסוגיה ולפרויקטור הקורונה, כשהוא מוחה על כך ש"רשויות המדינה 'שכחו' את העובדים המוחלשים והמשתכרים בשכר הנמוך ביותר אשר נמצאים ב'חזית'", תוך שהוא מציין כי בקרב העובדים התרחשו הדבקות של מאות רבות. בסיכום דבריו איים פרי כי "היה ובקשה זו לא תענה, ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, ובכלל זה הכרזה על סכסוך עבודה והפסקת פעילותם של כל רשתות המזון".

בהמשך לכך, פנה יו"ר ועד עובדי קבוצת יינות ביתןמגה, אייל אלי, למנכ"ל רשת המזון מיכאל לובושיץ במכתב שבו הוא דורש לחסן את כל העובדים הבאים במגע עם קהל במסגרת מבצע החיסונים להתמודדות עם נגיף הקורונה, כשהוא מציין כי עובדים נדבקים במחלה בסניפים בשל המגע היומיומי הממושך בחללים סגורים. המכתב לא נענה עד כה על ידי הרשת, ועל הרקע הזה פנה יו"ר הוועד להסתדרות בבקשה לאשר סכסוך עבודה, "לאחר שפניות חוזרות להנהלת החברה לפעול לקידום חיסוני קורונה לעובדי הרשת, לא נענו".