שוחררו 19 מפגינים שנעצרו בעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בנצרת

עד לשעות הצהריים (חמישי) שוחררו כל המפגינים שנערצו אתמול בידי המשטרה בנצרת. במהלך המחאות נעצרו 19 מפגינים, ובהם חברי חד"ש ומק"י, שוטר תקף את צלם "הארץ" רמי שלוש, שניסה לצלם את מעצרים וחברת הכנסת סונדוס סאלח (תע"ל הרשימה המשותפת) פונתה לבית חולים לאחר ששוטרים גררו אותה בכוח.

העצורים לקחו חלק במחאות נגד ראש הממשלה הגזען וכן חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, פרט לאנשי רע"מ של התנועה האסלמית שקשרו לאחרונה את גורלם הפוליטי עם שלטון הימין. יצוין גם אנשי הדגלים השחורים תושבי האזור הצטרפו להפגנות.

נתניהו התייחס בנאומו למחאה נגדו, שאותה ייחס לרשימה המשותפת, ואמר כי זהו סימן לייאוש. "יש להם סיבה להתייאש", הוסיף. "גם הם רואים את התמיכה הגוברת בי ובליכוד בחברה הערבית. אתם מצטרפים לליכוד כי אתם רוצים להצטרף לחברה". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש), מסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "נתניהו חושב שהזיכרון של ערבים קצר יותר מהזיכרון שלו בחקירות. הוא לא יצליח לחלק אותנו לערבים טובים ורעים". יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), הוסיף: "זאת אהבה זמנית לקול הערבי והיא תתפוגג מיד בתום הבחירות. יואיל נתניהו לתרגם את אהבת הפתע שלו לערבים לביטול חוק הלאום, הפסקת הריסות בתים ומיגור ארגוני הפשיעה".

משפחות העצורים בהפגנה, הלילה, ממתינים לשחרורם (צילום: אלאתיאחד)

בהתייחסו לעימותים עם השוטרים הוסיף ח"כ עודה: "לפני הגעת נתניהו המשטרה מנקה את נצרת משרידים של דמוקרטיה. מפעילים אלימות על מפגינים וגוררים חברי כנסת ועיתונאים. נתניהו עוד לא פתח את הפה ומיד הזכיר לכולם שהאיום המיידי ביותר על האזרחים הערבים הוא המשך כהונתו". יצוין שסניפי חד"ש ומק"י בנצרת פרסמו הבוקר הודעה משותפת ובה הם ברכו את מאות המפגינים שהגיעו למחות נגד נתניהו. חד"ש ומק"י גם גינו בחריפות את ראש העיר, עלי סלאם, שקיבל את פניו של נתניהו ואף שיבח אותו.