עובדי צים מנעו כניסת עובדי קבלן והפלגת אונייה למזרח אסיה

עובדי צים המאורגנים מנעו הבוקר (ראשון) את כניסת 150 עובדי מיקור החוץ לבניין החברה במתחם מת"מ בחיפה. זאת, במחאה על בקשת החברה לבטל את מניית השליטה (מניית הזהב) שמוחזקת על ידי המדינה במסגרת הפרטתה. יצוין שמיום שישי מונעים קציני הים את הפלגתה של אוניית צים איבריה למזרח אסיה. העובדים, שהכריזו סכסוך עבודה בנושא לפני כחודשיים, מוחים נגד הנהלת החברה שהחלה לנקוט בצעדים חד צדדיים הפוגעים בהם. בין היתר מסרו העובדים על עיכוב דרגות שכר, אי תשלום ביטוח רכב, קיצוץ בשי לחג, סגירת חדר האוכל והעברת עובדים מההסכם הקיבוצי לחוזה עבודה אישי.

2014-05-11_203939

 האוניה "צים איבריה" ששובתת מאז יום שישי (צילום: ויקימדיה)

בוועד מציינים כי העובדים שכניסתם נמנעה לבניין הם עובדי מחשוב המועסקים בפרויקטים של החברה ולא בעובדי הניקיון והשמירה, שעובדתם נמשכת כסדרה. בוועד הוסיפו כי הורו לכלל עובדים שלא לבצע מעתה עוד שעות נוספות, זאת לאחר שההנהלה אסרה על חלקם לעבוד שעות נוספות גם אם יתבקשו על ידי מנהליהם. העיצומים הללו מצטרפים לעיצומים של איגוד קציני הים, שביום שישי האחרון מנעו את הפלגתה של אוניית צים איבריה למזרח הרחוק. בשעה שהאוניה הייתה אמורה לצאת לדרכה, עלו הקצינים על הסיפון והודיעו לרב החובל כי הם משביתים את יציאת האוניה עד להודעה חדשה. האוניה עדיין מושבתת בנמל.

אבי שטרית, יו"ר מועצת עובדי צים מסר כי: "הנהלת צים לא בוחלת באף אמצעי כדי להשתיק אותנו כדי שהיא תוכל להשיג מהמדינה ויתור על מניית הזהב בשקט וללא דיון ציבורי. מניית הזהב שייכת למדינת ישראל ולתושביה והיא לא נכס פרטי של מנכ"ל צים. נמשיך להלחם על מניית הזהב עד שהמדינה תודיע כי היא לא מוותרת" .