שבוע פעילות ציבורית בחופים למען הצעת חוק של ח"כ חנין

שבוע פעילות ציבורית למען הצעת חוק של ח"כ דב חנין (חד"ש) נפתח היום (ראשון). דובר "מגמה ירוקה" מסר: "מושב הקיץ של הכנסת ייפתח מחר, יום שני  עם תמיכה ציבורית ופרלמנטרית חסרת תקדים לתיקון חוק החופים של ח"כ חנין".

לדבריו "החודש הקרוב הוא שיא של מאבק ציבורי ממושך למען התיקון לחוק החופים שיבטיח הגנה אמיתית על חופי ישראל. התיקון נתמך על ידי 77 חברי כנסת מכל סיעות הבית – תמיכה רחבה וחסרת תקדים בכנסת". ועוד: "הצטרפו אלינו לקריאה לממשלה לשמוע את קולו של הציבור ולשמוע לקולו של הרוב בכנסת ולאפשר את העברת התיקון לחוק כדי לשמור על מעט החוף שעוד נותר לנו".

2014-05-11_203926

היום, נאספו אחה"צ פעילי מגמה ירוקה כדי לנקות את חוק תל-ברוך שבצפון תל-אביב, במסגרת מבצע ניקיון בינלאומי של  הארגון Let's Do It Mediterranean, שיכלול מעל 50 אירועי ניקיון ב-20 מדינות לאורך חופי הים התיכון. מחר בבוקר בתל אביב, ייצא משחה מחוף הצוק בהרצליה, אשר מגיע לפגוש את הצועדים בחוף תל ברוך בשעה 7:30, ב-9:00 מתכננת מטעם החברה להגנת הטבע תסביר על ההשפעה של הבניה על הצוקים, ב10:00 יצטרפו 80 תלמידי תיכונט לסיור על הרכס ולצעדה על הרכס לכיוון דרום, ב-16:00 חוגי סיור של החברה להגנת הטבע והמאבק על חופי תל אביב מגיעים לעשות שיתוף ציבור עם התושבים, נפגשים בחוף גורדון וצועדים ביחד עד לחוף הדולפינריום. בערב, ב-20:00 ארוע שירה בציבור במדרון יפו.בחוף בת ים, ביום ג', צעדה לאורך התוואי של הפרוייקט ההרסני בבת ים להקמת גורדי שחקים, בגובה של 40 קומות. במרחק מטורף של 60-70 מטר מהחוף. הצעדה תעבור בין הדחפורים ופרוייקטי הבניה שקורים בימים אלו, על סמך תוכניות בניה ישנות מלפני שנת 2004. התושבים הצליחו בינתיים לבלום את התוכניות. ביום ד' בחוף פלמחים, יתקיים אירוע "מצילים את שמורת פלמחים" התנעת המאבק בתחנות הכח בשמורת נחל שורק- פלמחים לצד חגיגת הניצחון של מאבק החוף. ביום ה' פלמחים- אשדוד "מצילים את החוף" מבצע ניקיון ושיקום חוף פלמחים-אשדוד 7:00-19:00. לאירוע צפויים להגיע יותר מ-300 מתנדבים.  ביום שישי, באשדוד: מגמה ירוקה תא אשדוד יובילו מסיבת חוף וצעדת מחאה מחוף מי-עמי לחוף י"א – בו החלה בנייה על החוף ומתקיים בימים אלו מאבק תושבים לעצירת הבניה.
לפרטים והצטרפות:
media@green.org.il, 0522775906, מיכל שוקרון.
שתפו את הארוע בפייסבוק: צעדת בשביל החופים וחתמו על העצומה.