מגייסים תרומות וסיוע לגני הילדים של מבקשי מקלט ומהגרי עבודה בדרום תל-אביב

כ-3,000 תינוקות ופעוטות מקרב קהילות מבקשי המקלט ומהגרי העבודה בתל אביב שוהים במהלך רוב שעות היום במסגרות של גנים פיראטיים, המכונים על ידי הקהילה "בייביסיטרים" (או "מחסני ילדים"). במהלך חודש פברואר 2015 בלבד, מתו שלושה תינוקות מקרב קהילת במקשי המקלט במסגרת גנים אלה, ושבועות האחרונים מתו שני תינוקות נוספים. אחד התינוקות נחנק משקית ניילון, וכאשר גילו אותו זוג מבקשי המקלט אשר הפעילו את הבייביסיטר, כבר היה מאוחר מדי. שני תינוקות נוספים מתו מכיוון שהיו חולים, ולא הייתה בסביבה עין שתראה את מצוקתם או יד שתרגיש את מצחם הבוער. גם בפעם זו, וגם כאשר הגיעו לבית החולים היה מאוחר מדי. מקרים אלו מהווים רק את קצה הקרחון של מגוון תופעות נסתרות מהעין, הכוללות מצבי סיכון והזנחה המתרחשים מדי יום בגנים אלה, גניהם של התינוקות והפעוטות השקופים של ישראל.

2015-04-04_204326

גן ילדים של יוניטף בדרום תלאביב (צילום: קרן תלאביב)

פרויקט ילדים ישראלים באגודה לזכויות האזרח שותף בחצי השנה האחרונה בפרויקט שמטרתו יישום פתרון מערכתי למצב הקשה, וקידום מדיניות שתיטיב עם ילדים אלה ותדאג לרווחתם. מהאגודה לזכויות האזרח נמסר "אנו פועלים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים יחד עם ארגונים עמיתים ובעזרת ליווי וייעוץ של מומחים מתחומי המשפט והרווחה. אנו מאמינים שהפתרון מורכב מלקיחת אחריות של משרדי הממשלה האמונים על גילאי 3-0 ועל ילדים בסיכון, המגובה בעבודה מערכתית עם הגננות ועם הורי הקהילה". ועוד: במקביל אנו שותפים בסיוע ישיר בגנים עצמם. לרוב המשפחות אין מחסור בבגדים וצעצועים, מה כן אפשר לתרום? ציוד לתינוקות במצב טוב ומכבד (מטרנה, חיתולים, עגלות), תווי שי ותרומות כספיות להמשך והרחבת הפעילות הקיימת".

 
כמו כן, דרושים גם מתנדבות ומתנדבים לעבודה בגני הילדים. ההתנדבות מתאימה למי שמוכנים להתחייב לתקופה של כמה חודשים, שתאפשר הכרות עם הילדים ויצירת קשרים משמעותיים.

לתרומות או להתנדבות מוזמנים לפנות ל:

מסיל"ה: mesila1@012.net.il

יוניטף: unitaf1@gmail.com