"שביתה זאת לא המטרה, אלא האמצעי. אנחנו לא רוצים שביתה, אבל אם לא תהיה ברירה נלך לכיוון הזה", כך אמר היום (ד') ל"כלכליסט" יו"ר ועד עובדי אל על, יוסי לוי. בימים אלה החלה נציגות העובדים, על פי בקשת ההסתדרות, לבצע הצבעה בקרב כ-6,000 עובדי החברה, לקראת הכרזה על סכסוך עבודה. זאת, בהמשך למאבק נגד סגירת הסניף החיפאי של החברה ודרישת ההנהלה מ-13 עובדותיו לעבור לעבוד במשרדים בנתב"ג. בהתאם להסכם הקיבוצי של אל על, נדרשת הסכמה של רוב העובדים, לפני שמוכרז סכסוך.
הוועד מתכנן לקיים בקרוב אסיפת עובדים במתחם החברה, על מנת לפרט בפניהם את הסיבות למאבק. אם וכאשר יוכרז סכסוך עבודה באל על, יעברו מינימום שבועיים עד שיוכלו הוועד וההסתדרות להשבית את פעילות החברה, אם בכלל ירצו בכך. להערכת גורמים, הליך השבתה יגרור פנייה של ההנהלה לבית הדין לעבודה, לבקשת צו מניעה להשבתה.
ההנהלה, איגוד התחבורה בהסתדרות וועד העובדים ניסו בשבועות האחרונים למצוא פתרונות לעובדות הסניף בחיפה, ואף התקיים דיון בנושא בוועדת העבודה בכנסת. בין היתר הוצע לאפשר לעובדות להגיע שעה מאוחר יותר לעבודה בשל משך הנסיעה מחיפה לנתב"ג, לאפשר להן לעבוד מהבית או לשכור סניף זול יותר בחיפה. אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות ולכן פנו לכיוון הכרזה על סכסוך עבודה.
באגרת שהעביר הוועד לעובדים נכתב: "אנו פועלים להשלמת תהליך סכסוך עבודה בחברה לאור המבוי הסתום במשא ומתן בין הצדדים ולאור ההשלכות הצפויות על עובדי סניף אל על בחיפה, כתוצאה מסגירת הסניף – השלכות הכוללות פיטורי עובדי הסניף על ידי ההנהלה".
"המנכ"ל אמר לי 'המצב לא טוב'", אמר יו"ר הוועד, לוי, "הצעתי לו: 'בוא תחזיר את כל הבונוסים שקיבלת אתה והסמנכ"לים. הוא אמר לי 'אתה לא רציני'. אני מעריך אותו, אבל בצבא או שהוא נתן פקודה או שהוא קיבל פקודה, אבל הוא לא התמודד עם יחסי עבודה. אם הוא היה צריך 100 חיילים – הוא קיבל. אם היה צריך תקציבים – קיבל. פה זה אחרת. אם הוא רוצה לחזור על סיפור חיים רומנו, אני אחזור על הסיפור של רומנו", אמר לוי, בהתייחסו למאבקים הרבים שניהל הוועד מול המנכ"ל הקודם, חיים רומנו, כשהאחרון ביקש לבצע תהליכי התייעלות שונים בחברה.