ח"כ חנין: בספר האזרחות החדש הפנתרים השחורים ויום האדמה הפכו ל'אלימות פוליטית'

"ספר האזרחות החדש של השר נפתלי בנט  מציג את הפגנות המחאה של תנועת הפנתרים השחורים בשנות ה-70' ואת שביתת יום האדמה של האוכלוסייה הערבית בישראל ב-1976, בתור 'ביטויים לאלימות פוליטית', בדיוק כמו רצח רבין, רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה, ופשעי 'תג מחיר'". כך האשים אמש (רביעי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת).

2016-09-22_193629

כותרת הכתבה שפורסמה בעקבות יום האדמה ב-30 במארס 1976 בשבועון "העולם הזה"

לדברי ח"כ חנין: "כך נראה השיח החדש במערכת החינוך: מזרחים שדורשים סוף לאפליה העדתית, או ערבים שדורשים שוויון אזרחי ולאומי הם אלימים, ממש כמו מי שרצחו. אבל האמת היא שההיפך הוא הנכון, ואסור להרשות להשכיח את זה: מי שהיו אלימים הם השוטרים שתקפו באלימות את הפגנות הפנתרים השחורים ואת שובתי יום האדמה אין לשכוח שישה מתוכם נורו למוות!". ח"כ חנין הדגיש כי שרי ממשלת הימין "רוצים לגדל דור של תלמידים צייתנים, שחושבים שאסור לצאת להפגין ושאסור לצאת למחאות למען שוויון. הם רוצים רובוטים, שמקבלים בתור מובן מאליו את הסדר החברתי הקיים ולא מסוגלים לדמיין שהוא יכול להשתנות. השלטון לא לומד מכישלונם של משכתבי היסטוריה קודמים. מה שלא עבד במקומות אחרים בעבר לא יעבוד אצלנו עכשיו".


גם התנועה מזרחית משותפת, שהוקמה במארס האחרון, קראה אתמול לשינוי מיידי של תוכן ספר הלימוד "המעביר מסרים שקריים לילדינו, ולהכרה כלגיטימית של אלימות המשטרה והממסד כלפי קבוצות מדוכאות, כגון מזרחים, ערבים ואתיופיםראוי היה שספר הלימוד ירחיב גם בנושא המחאה האזרחית אשר הייתה חלק ייסודי מפעילותן של קבוצות אלו, ותביעתן לצדק".