במצרים דורשים לפתוח בשביתה כללית להדחת הנשיא

 המחאה נגד שלטונם הניאו-ליברלים של האחים המוסלמים במצרים מחריפה: ראשי תנועת "א-תמרוד" (המרד) – ממתנגדי הנשיא מוחמד מורסי נתנו הבוקר (שני) אולטימטום לנשיא המצרי להתפטר מתפקידו עד מחר, ואם לא יעשה כן יפתחו בשביתה כללית ברחבי מצרים. החל מיום שלישי בשעה 17:00. עוד הם קראו לכל פקידי הממשלה, חיילי הצבא, השוטרים ושאר האזרחים במצרים, להפסיק את עבודתם אם מורסי לא יודיע על התפטרותו. כמו כן, אמרה האופוזיציה כי בהפגנות הבאות יופנו התהלוכות לעבר ארמון אל-כובה, שם שהה מורסי בימים האחרונים נוכח חשש שהמפגינים יפרצו לארמון אל-אתיחאדייה – מקום מושבו הקבוע.

  

כרזה של הפדרציה העצמאית של האיגודים המקצועיים בכיכר תחריר בתמיכה עם דרישות העם המצרי ולמען שביתה כללית (צילום: חוסאם אלחמלאווי)

 

אמש נערכו עשרות הפגנות נגד משטר בכמה ערים מצריות, בגל ההפגנות הגדול ביותר במדינה מאז ההתקוממות העממית בפברואר 2011, בה הודח הנשיא לשעבר חוסני מובארק. בבירה קהיר, מיליונים הציפו את כיכר תחריר שבמרכז העיר. הם נופפו בדגלי המדינה וקראו להדיח את הנשיא. הפגנה גדולה נוספת בבירה, של רבבות מפגינים, נערכה מול ארמון הנשיאות. עוד מיליונים התקהלו באלכסנדריה, בסואץ ובערים נוספות ברחבי המדינה. מקור בצבא מצרים מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"הפגנה הגדולה בתולדות מצרים". עד לשעות הצהריים נמסר כי במהלך המחאות נהרגו 16 מפגינים.

 

יצוין שהפדרציה העצמאית של האיגודים המקצועיים קראה לעובדים להשתתף במחאה ולהפוך את ההפגנות להתקוממות למען דמוקרטיה וצדק חברתי. עוד האשימה הפדרציה את ראשי המדינה כי פועלים נגד האינטרסים של מעמד העובדים ולטובת מספר מצומצם של בעלי הון ומשקיעים.