טכנאי הוט שבתו ועובדי רשות השידור הפגינו

ועד עובדי הוט, המאוגד בכוח לעובדים, השבית את פעילות טכנאי החברה בשעות הצהריים (יום חמישי), בין השעות 12:00-17:00, ואת מוקד המכירות בירושלים. זו הפעם השלישית בה שובתים העובדים את פעילות החברה, ולראשונה השביתה תיערך בהיקף ארצי. טכנאי החברה היו הראשונים לחוות את תהליכי מיקור החוץ בחברה. מאז תחילת השנה צומצמו צוותי הטכנאים בכ-50% בממוצע. כיום עובדים בהוט כ-300 טכנאים בלבד. שאר הטכנאים מועסקים ע"י חברות קבלן. הגדולה שבהן היא חברת טאט – חברת בת של בעלי הוט פטריק דרהי.

הפגנה של עובדי הוט נגד העברתם לחברות קבלן (צילום: כוח לעובדים)

יצוין שכ-100 עובדי רשות השידור הפגינו אמש בבניין רשות השידור במתחם שערי צדק בירושלים. העובדים פוצצו את ישיבת מליאת הרשות שאמורה היתה להתקיים במקום, וקראו קריאות לעבר יו"ר הרשות אמיר גילת. גילת ניסה לחזור לרכבו בחניית המתחם ולעזוב את המקום, אך העובדים התגודדו סביב רכבו ובכניסה לחנייה ומנעו ממנו לצאת. העובדים טענו כי גילת אינו פועל למענם סביב תוכנית הקיצוצים ברשות השידור, בעקבות אי יישום הרפורמה.

אתמול שיגר עו"ד אופיר טל בשם אגודת העיתונאים בירושלים מכתב לשר התקשורת שבו קרא לו ליישם את הרפורמה ברשות השידור כבר בסוף החודש. "מרשתנו נשאה בהוצאות כבדות בניהול המשא ומתן, תוך השקעת זמן ומשאבים רבים מאוד. בסיכומו של המשא ומתן נאותה מרשתנו להגיע לוויתורים מופלגים, ביניהם פיטוריהם של מאות עובדים, והגיעה להסכמות ליישום הרפורמה", צוין במכתב. "לאחר שנים ארוכות של משא ומתן, הוסרו כמעט כל המכשולים ליישום הרפורמה. דע עקא, שלמרשתנו התברר שכבודו אינו מעוניין ביישום הרפורמה, ואף הנחה את משרד המשפטים לבחון דרכים בהן תוכל המדינה לחזור בה מהתחייבותה לרפורמה".

טל מציין במכתבו כי הסיבה המרכזית לאי יישום הרפורמה היא חוסר האמון של האוצר בהנהלת רשות השידור הנוכחית. בתגובה לטענות אלה כתב טל כי "מנכ"ל רשות השידור מונה על ידי הממשלה, והסובבים אותו נבחרו על ידו. בהקשר זה יש לציין כי המדינה הגנה בתוקף על בחירתו של המנכ"ל המכהן, כנגד עתירה שהוגשה נגד המינוי. יו"ר רשות השידור נבחר לאחר שקיבל את המלצת הממשלה וברכת הדרך ממנה. בהקשר זה אציין כי למרשתנו היו השגות רבות על בחירת חברי מליאת רשות השידור, והיא העלתה אותן מספר פעמים בפני הגורמים הרלבנטיים".

לדבריו, "בנסיבות אלה ברור כי מרשתנו אינה אחראית לבחירתה של הנהלת רשות השידור, ומי שנושא באחריות לבחירת ההנהלה היא ממשלת ישראל, אשר בידה גם הכוח להדיח לפחות חלק מההנהלה (כפי שנעשה בעבר)… לא יעלה על הדעת כי 1,800 עובדים יסבלו בשל התנהלותם הכושלת של מספר מנהלים – שאין הם אחראים לבחירתם, ולא ייתכן כי מדינת ישראל תיתן ידה להרס השידור הציבורי, פעמיים: פעם אחת – בכך שהיא נותנת יד להמשך כהונתה של הנהלה, שלשיטתה שלה אינה ראויה להמשיך בתפקידה; ופעם שנייה – בכך שהיא עוצרת את הרפורמה, שלדעת כל הגורמים הרלבנטיים היא הכרחית להמשך קיומה של הרשות, ובלעדיה לא יהיה שידור ציבורי במדינת ישראל".