פעילים פלסטינים הקימו מאהל מחאה חדש

 מאות מתושבי הכפר בית איכסא צפונית-מערבית לירושלים הקימו אמש (שישי) מאהל מחאה חדש על אדמות הכפר. כך מוסרת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". הפעילים הפלסטינים קראו לכפר "אל-כראמה" ("כבוד" בערבית). כוחות צבא ומשמר הגבול הגיעו למקום, אך בשלב זה טרם התקבלה החלטה האם לפנות את הפלסטינים.

קצין מנסה למנוע הנפת דגל פלסטין במהלך הפגנה נגד הכיבוש והגדר שנערכה אתמול (ששי) בכפר אלמעסרה שבגדה (צילום: אקטיבסטילס)

במקביל, מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פלסטינים נפצעו מאש צה"ל בצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, אחד הפצועים הוא נער בן 17 שנפגע ברגלו באורח בינוני והועבר להמשך טיפול בבית החולים. הנער השני נפגע כתוצאה מירי רימון גז לעברו וגם הוא הועבר לבית החולים. מצה"ל נמסר בתגובה כי בשעות הצהריים התקהלו עשרות פלסטינים בצפון הרצועה ליד הגדר בשטח ש"אסור לתנועת פלסטינים" ירה הכוח ירי לרגליים וזיהה פגיעה.

מוקדם יותר היום דווח כי נער פלסטיני נפצע באורח קשה מירי של כוחות צה"ל במחנה הפליטית עאיידה שבבית לחם, בסמוך לקבר רחל. באזור מתקיימות מזה מספר ימים מחאות נגד הכיבוש. כמו כן מאות הפגינו אתמול נגד הכיבוש וחומת ההפרדה בכפרים רבים. בסוסיא, ההתנחלות שבדרום הר חברון, כוחות הכיבוש עצרו אישה, חוריה שאמיסטי, את בנה רפעת ומפגין נוסף ששמו מוחמד שאמיסטי.

יצוין שרק לפני פחות משבוע הושלם פינוי מאהל המחאה "באב א-שמס" אותו הקימו הפלסטינים בשטח E1 הסמוך להתנחלות מעלה אדומים במחאה על כוונת ממשלת ישראל הימנית לקדם את הבנייה באזור. המאחז הוקם ביום שישי שעבר, כאשר כ-200 פלסטינים הגיעו למקום והקימו בו כ-30 אוהלים. "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס ("שער השמש"), בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו", הכריזו הפלסטינים בשבוע שעבר. ביום שלישי ניסו עשרות לשוב אל המאהל שפונה בלילה שבין שבת לראשון. הפלסטינים הגיעו בכלי רכב פרטיים לכביש ירושלים-תל אביב, נעצרו בצדי הדרך והחלו לעלות לכיוון למאחז. כוחות מג"ב שהוצבו במקום מבעוד מועד הדפו אותם ומנעו מהם ועצרו 22 פעילים.