פעילים חברתיים הפגינו וקטעו את דברי שר האוצר בכנס שדרות

 

פעילים חברתיים הפגינו בעת כנס ישראל-שדרות לחברה שנפתח היום (ג') במכללה האקדמית ספיר ובעיר שדרות. הכנס, שמתקיים זו השנה התשיעית, יעסוק בנושאים חברתיים-כלכליים לצד נושאים ביטחוניים שנמצאים על סדר יומה של החברה הישראלית. יצוין שאף אחד מפעילי המחאה החברתית בקיץ האחרון – כולל פעילים מבאר-שבע, שדרות והדרום; לא הוזמנו להשתתף בדיוניה.

הפגנת סטודנטים בשנה שעברה בעת כנס שדרות (צילום: אגודת הסטודנטים במכללת ספיר)

הכנס נפתח בנאומו של שר האוצר יובל שטייניץ שהתייחס למשבר הקפיטליסטי באירופה ובארצות הברית והשפעותיו על המשק הישראלי. נאומו של שר האוצר נקטע מספר פעמים על ידי משתתפים בקהל שקראו לעברו. חלק מהמפגינים האשימו אותו בהזנחת הפריפריה. הפעילים הוצאו מהאולם על ידי כוח מג"ב ושוטרים.

נשיא כנס שדרות, אלוף (מיל.) ואיש הימין עוזי דיין כתב היום על המחאה החברתית הקיץ: "דיור בר השגה בת"א או חיזוק הפריפריה? ומניין יבוא הכסף? לכל אלה אין למנהיגי המחאה תשובות. דפני ליף וחבריה ידעו להוציא את האנשים לשדרות העיר ולזעוק את כאבם ואת כמיהותיהם, אבל אין להם שמץ של מושג לאן להוביל אותם. ומאין יידעו? הרי אין להם לא הידע ולא הניסיון. הם מפוצלים וחסרי כיוון ואינם מבינים ש"צדק חברתי" וערבות הדדית משיגים במאבק פוליטי ובהידברות. למחות הם יודעים. אבל האם אנו באמת רוצים אותם כשרי הרווחה, החינוך, האוצר? מומלץ שלא לתת לאנשים שלא עשו כלום בחיים שלהם לנהל את חייכם". דבריו של דיין פורסמו הבוקר בביטאון הממשלה "ישראל היום".

מחאה נוספת נערכה בוקר בעת כינוס ועדת העבודה והרווחה בשדרות כחלק מכנס ישראל-שדרות לחברה ושלדברי פעילים חברתיים "מנסה לקדם הצעת חוק נוספת שתקבור סופית את הסיכוי לצדק חברתי לעובדי קבלן בישראל – העסקה ישירה". בהזמנה למחאה נוספה חוות דעתו של ח"כ דב חנין (חד"ש) על ההצעה לפיה "זו לכאורה הצעת חוק ראויה, אבל אלוהים והשטן נמצאים בפרטים הקטנים. רשימת הפטורים שנותנת הצעת החוק למעסיקים בעצם שוללת מעובדים את היכולת לקבל את המגיע להם ממזמיני שירותי הקבלן. מאחורי הכותרות היפות של הטלת אחריות על מזמיני שירותי קבלן, מסתתרים סעיפים שכל תכליתם הסרת האחריות ממזמיני שירותי הקבלן. הצעת החוק גם חלה רק במספר תחומים מצומצם ומשאירה בחוץ עובדי קבלן רבים בענפים גדולים במשק כמו הוראה, סיעוד, גינון, שירותי בריאות ועוד. פרטיה של הצעת החוק הממשלתית מעוררים השתוממות – אסור להסתדרות ולכנסת לתת את ידן להפקרה של עובדי הקבלן וזכויותיהם".

לטור שפרסם הבוקר עוזי דיין בגנות המחאה וראשיה:

http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_opinion.php?id=7528&hp=1&newsletter=29.11.2011

http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/BillGoverment/363/363.pdf