עיצומים בביטוח הלאומי נגד החלטות חד צדדיות של ההנהלה

 

עובדי הביטוח הלאומי נקטו היום (ג') בעיצומי אזהרה ליום אחד ולא קבלו קהל בסניפים השונים ברחבי הארץ. "החלטות חד צדדיות של הנהלת המוסד לביטוח לאומי והמחסור המתמשך בכוח אדם בסניפים פוגעים ברמת השירות לציבור ופוגעים בעובדים" – אמרה יו"ר הוועד הארצי של עובדי הסניפים בביטוח הלאומי, סימונה סונגו מזרחי. בתום דיון ממושך שקיימו ראשי הוועדים של עובדי הביטוח הלאומי, הוחלט לשבות ליום אחד את קבלת הקהל בסניפים למעט עבודת הוועדות הרפואיות שלא נפגעה.

 

"למרות קביעות בית הדין הארצי לעבודה, ממשיכה ההנהלה לקדם שינויים במבנה הארגוני ובתפיסת השירות. התרענו מבעוד מועד, כי הפרטת המוקד הטלפוני תגרע מהשירות לאזרח ולא תטיב עמו – והתחקירים האחרונים הוכיחו שזה אומנם מה שאירע. כך, זה זמן רב שאנו מתריעים כי שיטת קבלת הקהל האוניברסלית שההנהלה מנסה לכפות עלינו גורמת לפגיעה באיכות השירות לקהל וגורעת ביעילותו", אמרה יו"ר הוועד.

"אני מקווה שעיצומי האזהרה שננקוט  – באישור ההסתדרות, למשך יום אחד – יעוררו את כל מי שצריך עדיין להתעורר ולהבין שדווקא היום אנחנו ניצבים בחזית החברתית של מדינת ישראל ושפגיעה בציבור או פגיעה בעובדים היא לא הדרך", הוסיפה.

יצוין שוועד העובדים של סניף המוסד לביטוח לאומי בירושלים מאיים לפתוח בשביתה בעקבות הצבת מצלמות האבטחה. הסיפור החל כשבביטוח הלאומי התקבלה בקשה מהמשטרה ומגורמי האבטחה להציב מצלמות אבטחה ברחבי הסניף המרכזי במרכז העיר. המטרה: לזהות באמצעות המצלמות, שיוצבו בין היתר במסדרונות ובמעברים, חשודים העלולים לבצע פיגוע.

חלק מהמצלמות כבר הותקנו, אך בוועד החליטו להתנגד למהלך. יו"ר הוועד, רונן אריאל, פנה להנהלת הסניף והודיע כי הצבת מצלמות האבטחה היא פגיעה בפרטיות העובדים ובצנעת הפרט. "לא ייתכן שיציבו כאן מצלמות שיעקבו אחר העובדים ויפגעו בפרטיותם. אנחנו מבינים את צורכי האבטחה, אבל לא ייתכן שזה יבוא על חשבון העובדים".