אקדמאים ברשות שדות התעופה הכריזו סכסוך עבודה

הסתדרות האקדמאים במדעי החברה והרוח (המח"ר) הכריזה על סכסוך עבודה בין ועד האקדמאים ברשות שדות התעופה (רש"ת), להנהלה. הסכסוך הוכרז לפני כשבועיים, כך שוועד האקדמאים יכול היה לשבות כבר אתמול, אולם בשלב זאת ממתינים שם לפגישה עם ההנהלה שמתוכננת ל-1 בדצמבר.

 

ועד האקדמאים ברש"ת מייצג כ-150 עובדים בדרגות ניהול שונות, למשל מנהלי חטיבות. הוא אחד משלושה ועדים נפרדים ברשות. השניים האחרים הם ועד ההט"מ (הנדסאים, טכנאים ומהנדסים) והוועד התעופתי, הגדול, זה שבראשו עומד היו"ר פנחס עידן. כל נציגות פועלת בנפרד מבחינה ארגונית מול ההנהלה.

בוועד האקדמאים מציינים כי סכסוך העבודה נובע "מפגיעה בעבודה המאורגנת, תוך העסקת עובדים בהיקפים משמעותיים באמצעות מיקור חוץ, בתפקידים מקצועיים כעורכי דין, רואי חשבון וכלכלנים. התנהלות זו נועדה לפגוע בארגון העובדים, תוך בזבוז משווע של כספי ציבור".

בוועד טוענים עוד כי ההנהלה מתעלמת מדרישתם לקיים משא ומתן לגבי הסכם עבודה קיבוצי חדש, לאחר שתוקפו של האחרון הסתיים ביוני. טענה נוספת היא שהנהלת הרשות מתנכלת למנהלים ולחברי ועד "בשל פעילותם במסגרת ארגון העובדים", כך על פי הודעה רשמית שנשלחה מהוועד, "אנחנו מתריעים מזה תקופה ארוכה בפני ההנהלה על מינויים לא ראויים, לכאורה, פעולות תמוהות והתנהלות מכרזית בלתי תקינה, לכאורה. התנהלות זאת מעוררת בנו חששות כבדים לחוסר מינהל תקין".