לאחר הדיון בבית הדין לעבודה: הרופאים ינקטו צעדים בשבועיים הקרובים


הרופאים מרוצים מתוצאות מהדיון שנערך אתמול (ד') בבית הדין האזורי בתל-אביב, לאחר שהוגשה הבקשה לצו מניעה על ידי הממשלה כנגד רופאי בתי החולים הממשלתיים, על רקע העיצומים שננקטו בשבועות האחרונים. לפני תחילתו של הדיון, הוגשו בקשות דומות לצווי מניעה על-ידי קופת חולים כללית והנהלת הדסה נגד עיצומי הרופאים המועסקים על ידם.

 

במהלך הדיון רמז השופט מיכאל שפיצר למעסיקים כי שביתת הרופאים הינה שביתה כלכלית, וכי כפי שהשביתה נוהלה עד כה, היתה מידתית ושקולה. עוד אמר השופט לבא-כח המדינה, כי מהצגת הדברים על-ידיו משתמע כי כל צעד ארגוני של שביתה או עיצומים מצד הרופאים יהיה לשיטתם בלתי מידתי, באופן אשר משמעותו שלילת זכות השביתה מהרופאים.

 

בתום דיון ארוך אשר במהלכו יצאו הצדדים להתייעצויות לסירוגין בהתאם להצעות שהעמיד בפניהם בית הדין להתקדמות במשא ומתן, פסק השופט כי המשא ומתן יתחדש באופן אינטנסיבי ומקיף תחת ליווי של בית הדין לעבודה, אשר ידוּוח על-ידי הצדדים אודות ההתקדמות בתהליך בעוד כשבועיים. עוד קבע השופט כי במסגרת המו"מ, ידונו הצדדים בשאלת התקינה וזאת מבלי לפגוע בטענות הצדדים.

בית הדין החליט שלא להיעתר לבקשות המעסיקים ולא הוציא צווי מניעה להפסקת העיצומים של הרופאים, כפי שביקשו המעסיקים, ואולם ביקש כתנאי מהסתדרות הרופאים (הר"י) להודיע על צמצום והקלה בעיצומים המתוכננים לשבועיים הקרובים, לרבות העיצומים אשר תוכננו ליום המחרת. דובר הר"י מסר כי "אי לכך, לאור חיובו של בית הדין, ומחויבותנו להמשך התהליך, התווה בית הדין האזורי את הצעדים הארגוניים לשבועיים הקרובים". ועוד "אנו תקווה שהתערבותו של בית הדין לעבודה תביא לסיום סכסוך העבודה בין הצדדים ולחתימת הסכם קיבוצי הנותן מענה לבעיות אשר הר"י הציפה במהלך הדיונים עם המעסיקים והאוצר".

 

לרשימה המלאה של העיצומים בשבועיים הקרובים:

http://www.ima.org.il/WageNew/ViewNew.aspx?NewId=610