הרופאים יחריפו את צעדיהם בשבוע הבא

 

ההסתדרות הרפואית הודיעה  אמש (יום ה') על צעדי המחאה בהם היא מתכוונת לנקוט החל מהשבוע הבא, במסגרת סכסוך העבודה שלה הנמשך מול האוצר, לאחר עוד ישיבת משא-ומתן שנערכת בין הצדדים.

 

ביום שני, ה-30 במאי, מתכוננת שביתה במתכונת שבת בבתי החולים בצפון הארץ, עד גבול חדרה, כולל. השביתה תכלול גם את מרפאות החוץ, מרפאות אשפוז היום והמכונים. בתי החולים השובתים הם הלל יפה, רמב"ם, בני ציון, כרמל, העמק, פוריה, רבקה זיו, נהריה, מזרע, טירת הכרמל, שער מנשה, פלימן והמרכז הגריאטרי שוהם.

ביום שלישי, ה-31 במאי, עוברת השביתה הנודדת לבתי החולים בדרום הארץ, עד גבול רחובות כולל, ולרבות ירושלים. גם כאן תכלול השביתה את מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים. בתי החולים שישבתו הם ברזילי, קפלן, סורוקה, יוספטל, ביקור חולים, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, שערי צדק, וכן בית החולים הפסיכיאטרי נס-ציונה, באר יעקב, איתנים וכפר שאול, שמואל הרופא והרצפלד.

ביום רביעי ה-1 ביוני, תגיע השביתה למרכז הארץ. בתי החולים שישבתו הם המרכז הרפואי שיבא, איכילוב, בלינסון, השרון, שניידר, וולפסון, אסף הרופא, מאיר וכן שלוותא, גהה, בית רבקה, בית לוינשטיין, פרדסיה לב השרון, מרכז גריאטרי נתניה ואברבנאל.

ביום חמישי ה-2 ביוני יתקיימו עיצומים במערך הניתוחי, ויתבצעו רק ניתוחי הסרת גידולים וניתוחים דחופים. כל שאר הפעילות בבתי החולים תתבצע כרגיל. אתמול חידשו הרופאים את העיצומים בבתי החולים בכל הארץ, כאשר השיבושים התמקדו במערך הניתוחים ובמרפאות החוץ. בנוסף, החליטו בהסתדרות הרפואית לחייב את כל הרופאים הנחשפים במהלך עבודתם לקרינה, להגיע לכינוס בנושא שנערך בתל אביב.

יש לציין, כי ביום ראשון מסרה ההסתדרות הרפואית כי אם לא יושג הסכם עם האוצר עד תחילת יולי, יעברו הרופאים לעבוד רק על-פי התקן המיושן שנקבע לפני עשרות שנים. לפי תקן זה, רופאים יחדלו לעבוד שעות נוספות בלא תגמול, המתמחים לא יעבדו יותר משש תורנויות בחודש, לעומת 12 תורניות כיום, ורופאים מומחים לא יעשו תורנויות כלל.

 

עוד על שביתות הרופאים:

http://maki.org.il/he/workers/125-news/11318-2011-05-26-18-15-49