מציעים לעשות שימוש במספנות ישראל המופרט כדי לשבור את שביתת עובדי הנמלים

מוכנים לשבור את שביתת עובדי הנמלים. כך הכריזו בעלי מספנות ישראל, מפעל גדול במפרץ חיפה שהופרט לפני מספר שנים, בריאיון שפורסם בעיתון "גלובס" בסוף השבוע. בריאיון שלומי פוגל, מבעלי השליטה במספנות ישראל, הנמל הפרטי הראשון בישראל דיבר על ספרו המפורסם של הרצל, אלטנוילנד. "הרצל רצה שבחיפה ייבנה נמל פרטי שיוכל להתחרות בתעלת סואץ על נתיב המסחר בין אסיה לאירופה", אומר פוגל, "אנחנו רוצים להתחיל לעשות זה, בקטן". הפרטה וציונות תודות לקשר בין הון לשלטון.

התחרות עם תעלת סואץ היא עדיין בבחינת פנטזיה, אבל אחרי השנה הראשונה להפעלתו המסחרית, נשמעים בעליו של הנמל הפרטי הראשון בישראל אופטימיים. על הפרק: עליית מדרגה בהיקף פעילות הנמל עם הכניסה המתוכננת לשוק המכולות ותוכנית שאפתנית ליצוא סחורות למדינות שכנות לישראל. נתח השוק היחסי של הנמל מגיע כיום לכ-1.5% מהיקף המטענים המיובא לנמלי ישראל והוא מוגבל לפי הסכם עם המדינה וההסתדרות לשיעור של 5%. "היעד שלנו הוא להגיע לגבול העליון שנקבע לנו בתוך שלוש שנים", אומר פוגל. דברי מנכ"ל הנמל צביקה שכטרמן, היחסים עם נמל חיפה מצוינים. לדברי מנהלים בנמל, "במקרה של סכסוכי עבודה בנמל חיפה אנחנו יכולים להוריד לחץ על אוניות שממתינות בתור, זה משהו שנעשה בידיעה ובהסכמה". נמל חיפה אף הוא מועמד להפרטה, והעובדים מתנגדים לצעד זה של הממשלה.

עוד על מאבק עובדי נמל חיפה נגד ההפרטה:

http://www.maki.org.il/en/component/content/article/88/7719-2010-05-26-18-07-35