תקשורת חופשית מפחד: לראשונה ייערך כנס נגד התעמרות בעבודה

ארגון העיתונאים בישראל וארגון עובדי התקשורת יקיימו ביום חמישי הקרוב (24.3) כנס ראשון מסוגו בנושא התעמרות בעבודה בכלי התקשורת. לקראת  הכנסת ארגון העיתונאים הפיק ארבעה פרקים של הפודקאסט "לא לציטוט" vעוסקים בתופעת ההתעמרות. יצוין שבספר החוקים של ישראל לא קיים חוק למניעת התעמרות בעבודה, למרות שאחד מכל שלושה עובדות ועובדים עובר התעמרות בעבודה.

בארגון העיתונאים מעוניינים להפוך את הקוד האתי נגד התעמרות לחלק מההסכמים הקיבוציים. לדברי הארגון "ככל שגופי תקשורת יאמצו את התקנון ויהפכו אותו למסמך פעיל, כך יוכלו לא רק למנוע את התופעה הפסולה הזאת, אלא גם להיות חלוצים בעולם העבודה בכלל. הפיכת הקוד האתי לחלק מהמנגנון הארגוני תאפשר להסתכל לתופעה בעיניים ולטפל בה באופן היעיל ביותר, כדי להפסיק שרשראות של התעללות בעובדות ובעובדים".

סוגית ההתעמרות בתקשורת נחשפה בכתבות שפרסמה תמר קפלנסקי במוסף גלריה של עיתון "הארץ" שסקו בתרבות ארגונית בתאגיד השידור הישראלי "כאן". בעקבות התחקיר, שפורסם באוגוסט בשני חלקים, הקימה מועצת התאגיד ועדה ציבורית בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה, שנועדה לבחון את יחסי העבודה בגוף השידור הציבורי. וועדה קיימה 22 ישיבות ושמעה 153 דוברים – רובם עובדים בהווה או עובדים לשעבר בתאגיד. הרוב המכריע של העדים בפני הוועדה ביקשו לשמור את שמם חסוי כי פחדו. הנושא עמד גם במרכז אחת מישיבות הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שנערכה בכנסת.

בהזמנה לכנס שייערך ביום החמישי בבית אריאלה בתל-אביב החל מהשעה 19:00 נאמר" ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל וארגון עובדי התקשורת בישראל, מזמינים כל עיתונאי ועיתונאית או עובד ועובדת בכלי תקשורת שנחשפו לתופעות של התעמרות בעבודה, שחשוב להם ליצור ולפעול בסביבת עבודה מכבדת ושדואגים לעתיד הענף – בואו לפגוש אותנו בכנס! הדרך היעילה ביותר לשנות נורמות של התעמרות במקום העבודה היא על ידי התאגדות והקמת ועד שדואג לזכויות העובדים ותנאי העסקתם". בכנס ישתתפו יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי, השופטת אילה פרוקאצ'יה, ח"כ תומא-סלימאן, מו"ל "הארץ" עמוס שוקן, המשפטנית והחוקרת ד"ר אורית קמיר, עורכת "זמן ישראל" בירנית גורן, חבר הוועד המנהל של ארגון עובדי התקשורת אלירן דבאי וכתב תאגיד השידור הציבורי יואב קרקובסקי. כמו כן, יוצג תקנון למניעת התעמרות בעבודה על ידי אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים.

 

הרשמה מקוונת לכנס: https://bit.ly/35W06UR

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107126