תוספות שכר בהסכם החדש שנחתם במפעל דימר בשלומי

ההסתדרות, ההנהלה וועד העובדים, חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי שיחול על כ-120 עובדי מפעל דימר בשלומי .ההסכם שכולל בין היתר מענקים והטבות שייתנו ביטחון כלכלי ותעסוקתי לעובדים במפעל, יעמוד בתוקף עד יולי 2023.

אולם הייצור של מפעל דימר בשלומי (צילום: דימר)

על פי ההסכם, עובדים בעלי ותק של שנתיים בחברה ייהנו ממעמד של עובדים קבועים. בנוסף, כל עובד עם ותק של שנה ומעלה יקבל מענק של 150 שקל בחודש למשך שנהמי שהשלים תקופה של עשר שנים בחברה יקבל תוספת של 400 שקל לשכרו, ועובד שהשלים 20 שנות עבודה יקבל מענק חדפעמי של כ-15 אלף שקל. כמו כן, העובדים ייהנו מימי בחירה וימי חופשה בגין אירועים מיוחדים מעבר למכסה השנתית. העובדים יהיו זכאים גם לארוחות מסובסדות, והחברה תשתתף בעלויות של קייטנות קיץ וביטוחי שיניים.

דימר היא חברה המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק כלי חיתוך לעיבוד עץ, פלסטיק, אלומיניום ותעשיות נוספות. המפעל הוקם ב-1960 על ידי מיקי ויהודית רייכנטל. ב-2014 מכרו בני הזוג 70% ממניות החברה לקרן פימי,30% נותרו בבעלות המשפחה. החברה מעסיקה כיום כ-260 עובדים, מרביתם במטה החברה בשלומי שבגליל והשאר ברחבי העולם בחברות הבנות בגרמניה, ארה"ב, שוויץ ופולין. הייצוא השנתי של המפעל מוערך בעשרות מיליוני דולר.