שלושה צעירים בני 17 נהרגו מירי חיילי צה"ל בעזה; הפגנת מחאה מול המטה הכללי בתל-אביב

שלושה צעירים בני 17 נהרגו אתמול (שבת) במירי חיילי צה"ל בעת שרבבות פלסטינים הפגינו נגד המצור ברצועת עזה. העיתונים הפלסטינים דיווחו הבוקר שאדהם עמארה, תאמר אבו אלחיר ובילאל מחמוד אנג'ארנורו למוות, וכ-60 פלסטינים נוספים נפצעו מירי חי. עוד נמסר כי בן 21 שנורה בלילה בין שישי לשבת על ידי חיילי צה"ל, מת מפצעיו.

2019-03-31_204107

מפגינים ואנשי צוות רפואי נושאים את גופתו של אדהם עמארה שנורה על ידי חייל צה"ל, אתמול, במהלך ההפגנה ברצועת עזה (צילום: אקטיבסטילס)

בתלאביב כשלוש מאות פעילים, ביניהם חברי חד"ש, מק"י ובנק"י רבים; הגיעו אמש להפגנה שהתקיימה מול המטה הכללי של צה"ל בתל אביב, בעוד בגבול עזה נמשך הירי של צלפי הצבא על המפגינים הפלסטינים. המפגינים הניפו כרזות בערבית, עברית ואנגלית עם סיסמאות כגון "הסירו מיד את המצור על עזה!", "צדקצדק תרדוף!",   "הפסיקו את ההפצצות על עזה!", "עומדות עם עזה", "מאז שנת 2000 נעצרו 12,000 ילדים פלסטינים. די!" וקראו "מרעיבים עם שלם על זה עוד נשלם!" ו"עזה עזה אל ייאוש עוד נגמור עם הכיבוש!". קבוצת "מתופפים נגד הכיבוש" תופפו בקצב קריאת הסיסמאות.

כמו כן הניפו המפגינים מודעות אבל שהוכנו לזכר כל אחד ואחד מן הקטינים מתחת לגיל 18 שנהרגו בגבול הרצועה בשנה האחרונה, כשכל מודעה כללה את שמו המלא, גילו ותמונתו של ההרוג, והתאריך בו נהרג. למשל "עבד אראוף אסמאעיל מחמד צלאחה, בן 14, נרצח על ידי צלפים ישראלים בתהלוכת השיבה הגדולה בעזה, 14.1.2019,  יהי זכרו ברוך"  . או "סייף אדין עמאד באצר אבוזיד, בן 15, נרצח על ידי חיילים ישראלים במהלך מחאה ליד גדר עזה, 7.3.2019, יהי זכרו ברוך". המפגינים מסרו ש"לא היה די זמן להכין מודעות אבל לשלושה הנערים שנהרגו שעות ספורות לפני קיום ההפגנה ואשר מצטרפים לשורה ארוכה וכואבת של הקטינים שנהרגו במהלך השנה האחרונה".