השבוע ה-20 ברציפות: 100 אלף 'אפודים צהובים' הפגינו ברחבי צרפת

יותר מ-100 אלף אנשי מחאת "האפודים הצהובים" הפגינו אתמול (שבת) ברחבי צרפת נגד המדיניות הכלכלית והחברתית הניאוליברלית של ממשלת מקרון. אמנם דובר משרד הפנים הצרפתי מסר כי רק 40 אלף מפגינים השתתפו במחאות, אבל דוברי תנועת המחאה מסרו כי "הממשלה מנסה לגמד בעקביות את מחאתנו – אבל העובדות בשטח הן עקשניות". ההפגנות נערכו חרף האיסור שהטילו ראשי 20 ערים על הפגנות במרכזי העיר והאיום להפעיל את הצבא נגד המוחים. כך מסר העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

2019-03-31_204050

מפגיני "האפודים הצהובים", אתמול, בפאריז (צילום: הומיניטה)

נשיא צרפת הימני, עמנואל מקרון, עורר זעם גדול בשבוע שעבר כשהגיב לפציעתה של מפגינה בת 73 מתנועת "האפודים הצהובים". המפגינה סובלת מפגיעת ראש קשה אחרי עימות עם המשטרה בניס, ומקרון אמר שהוא מקווה שהמפגינה "תחכים" בעקבות התקרית.

ז'ניבייב לגה, פעילה נגד הגלובליזציה הקפיטליסטית, השתתפה בשבת שעברה בהפגנה שהעירייה על קיומה. השוטרים דחפו אותה לעבר הקהל והיא נפלה ארצה, וראשה התחיל לדמם. היא מאושפזת בבית החולים עם שבר בגולגולת.

הקומוניסטים מסרו כי דבריו של מקרון מוכיחים פעם נוספת שנשיא צרפת הוא אדם מנותק וחסר רגישות. "מר מקרון, ז'ניבייב מניס לא זקוקה לשיעורים בחוכמה. אתה יכול ללמוד המון ממנה. היא פועלת לטובת הכלל. ואתה, בשם מה אתה חובט בה?", הוסיף מנהיג השמאל ז'אןלוק מלנשון.

 לדברי אחד מראשי המפלגה הקומוניסטית וסגן ראש העיר פאריז, ין ברוסה: "גברת בת 73 נפצעה אחרי הפגנה ונשיא הרפובליקה כמעט אומר שהיא ביקשה את זה. איך הוא מעז?". לפחות אלפיים איש נפצעו בעימותים בין מפגינים לשוטרים, ביניהם 12 איבדו עיין או יד. זאת, מאז אמצע נובמבר אז התחילה מחאת "האפודים הצהובים" נגד ממשלתו של מקרון. 11 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים באזורי ההפגנות.