שגריר סין בארה"ב: לא נקיים כל משא ומתן עם טראמפ בנוגע לריבונות ארצנו

שגריר סין בארצות הברית, קואי טיאנקאי, אמר אמש (רביעי) שמדינתו לעולם לא תקיים משא ומתן עם וושינגטון בנוגע לסוגיות הפנים ולריבונות שלה. עם זאת הוא הדגיש כי בייג'ינג צריכה לחזק את קשריה עם הבית הלבן. "היסודות של יחסי ארצות הברית וסין לא צריכים להתערער", אמר השגריר. הדברים נאמרים על רקע שיחת הטלפון שערך הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ עם נשיאת טייוואן, שבה לא רואה סין מדינה עצמאית. על כך מסרה רשת הטלוויזיה "טלסור".

2016-12-15_212135

יצוין שבראיון לרשת "פוקס ניוז" קרא השבוע טראמפ תיגר על מדיניות "סין אחת", שבמסגרתה דוגלת סין ברעיון שטייוואן היא חלק מסין ודורשת ממדינות אחרות לנתק את קשריהן עם טייוואן: "אני מבין לגמרי את מדיניות 'סין אחת', אבל אני לא יודע מדוע עלינו להיות מחויבים למדיניות 'סין אחת', אלא אם אנחנו מגיעים לעסקה עם סין הכוללת נושאים אחרים, כולל מסחר".

עוד אמר טראמפ: "תראה, נפגענו קשות מהפיחות במטבע הסיני, מהמיסוי שמטילים עלינו בשעה שאנחנו לא מטילים מס עליהם, מהקמת הבסיס הענק שלהם בדרום ים סין, שהם לא צריכים להקים ומכך שהם לחלוטין אינם מסייעים לנו עם צפון קוריאה. לצפון קוריאה יש נשק גרעיני וסין הייתה יכולה לפתור את הבעיה, והיא לא מסייעת לנו". בעקבות הריאיון מסר דובר משרד החוץ של סין, גנג שואנג, שארצו "מודאגת מאוד" מהצהרותיו של טראמפ והוסיף שאם וושינגטון מתכוונת לחזור בה מהמחויבות שלה למדיניות "סין אחת", "לא יהיה עוד עניין בטיפוח היחסים סיןארה"ב".